Data i godzina szkolenia: 02.09.2024 r. godz. 19:00, Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania na okres 6 m-cy,
- materiały szkoleniowe: dwie edytowalne tabele: WOPFU oraz IPET, TECZKA UCZNIA ZE SPE
Dla kogo szkolenie:
- dyrektorów szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- specjalistów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Opis szkolenia:
Program szkolenia :
- WOPFU i IPET w świetle prawa oświatowego – obowiązki i zadania dyrektora, nauczycieli, specjalistów w szkole
- WOPFU i IPET – zasady opracowania, metody zbierania danych.
- Planowanie diagnozy i jej przeprowadzenie.
- Redagowanie WOPFU i IPET po diagnozie – aspekt praktyczny.
- Wykorzystanie WOPFU w IPET.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz obowiązki i zadania dyrektora, nauczycieli, specjalistów w szkołach w przygotowywaniu WOPFU i IPET.
- Nauczysz się pisania WOPFU i IPET zgodnie z przeprowadzoną diagnozą ucznia.
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Otrzymasz edytowalny wzór WOPFU i IPET .
Prowadząca: dr Amelia Dziurda-Multan
WYKAZ TECZKI:
- Ankieta dla rodziców – liczba stron: 3.
- Ankieta dla rodziców – pierwsze spotkanie – liczba stron: 2.
- Arkusz Obserwacji Dziecka w przedszkolu – liczba stron: 2.
- Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole – liczba stron: 4.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – liczba stron: 3.
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutycznego (IPE-T) wypełniony liczba stron: 12.
- Informacja o ustalonych formach objęcia ucznia/uczennicy pomocą psychologiczno-pedagogiczną liczba stron: 4.
- Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej – liczba stron: 6.
- Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – liczba stron: 1.
- Modyfikacja Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego dla ucznia – liczba stron: 1.
- Procedura organizacji kształcenia specjalnego – liczba stron: 7.
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – liczba stron: 8.
- Przykład opracowanej Modyfikacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla ucznia – liczba stron: 2.
- Przykład wypełniony wypełnionego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPE-T) dla ucznia z zespołem Aspergera – liczba stron: 10.
- Przykład wypełnionego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPE-T) dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – liczba stron: 9.
- Przykład wypełnionej Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia (WOFU) dla dziecka w wieku przedszkolnym z afazją ruchową – liczba stron: 5.
- Przykład wypełnionej Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia (WOFU) dla ucznia szkoły podstawowej z zespołem Aspergera – liczba stron: 7.
- Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOFU) – liczba stron: 6.
- Wniosek o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną – liczba stron: 5.
- Wzór Protokołu z posiedzenia Zespołu do spraw Kształcenia Specjalnego (niewymagany prawem) – liczba stron: 1.
- Zarządzenie dyrektora o powołaniu Zespołu ds. Kształcenia Specjalnego – liczba stron: 4.
- Zarządzenie dyrektora w sprawie Procedury organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – liczba stron: 1.
- Zarządzenie dyrektora w sprawie Procedury organizowania kształcenia specjalnego – liczba stron: 1.
- Zawiadomienie o terminie spotkania Zespołu ds. Kształcenia Specjalnego – liczba stron: 2.
- Praca z uczniem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych – zestaw bibliograficzny dla nauczycieli i terapeutów – liczba stron: 1.