Czym się różnią zajęcia rewalidacyjne od pomocy psychologiczno -pedagogicznej?
Data i godz. szkolenia: 17.01.2024 r. g. 19:00
Miejsce szkolenia: Platforma . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox . Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Szkolenie z możliwością dyskusji i zadawania pytań.
Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5, w tym praca własna z materiałami.
Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz (odpłatny dostęp):
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania na okres 3 m-cy,
- materiały: prezentacja
- możliwość zadawania pytań prowadzącej, za pomocą czatu.
Szkolenie na żywo w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo szkolenie:
- nauczycieli/wychowawców, szkolnych i pozaszkolnych specjalistów (psychologowie, pedagodzy, logopedzi), wszystkich zainteresowanych
Opis szkolenia
Uczestnicy wzbogacą wiedzę dotyczącą organizacji kształcenia specjalnego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uczestnicy poznają obligatoryjne dokumenty związane z zajęciami rewalidacyjnymi oraz pomocą psychologiczno-pedagogiczną organizowana w przedszkolu i szkole.
Zajęcia rewalidacyjne oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna to dwa różne podejścia do wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia rewalidacyjne skupiają się na rozwijaniu umiejętności oraz eliminowaniu trudności związanych z niepełnosprawnością, natomiast pomoc psychologiczno-pedagogiczna ma na celu dostosowanie procesu nauczania i uczenia się do indywidualnych potrzeb ucznia.
Program szkolenia :
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej a organizacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu i szkole.
- Zadania wychowawcy oraz działania nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjno – rozwojowymi.
- Dokumentacja form pomocy p-p oraz dokumentacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu i szkole.
Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Dowiesz się jakie są podstawy prawne do organizacji zajęć
- Dowiesz się jakie są kwalifikacje nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne
- Dowiesz się jakie są rodzaje zajęć, oraz jak je dokumentować
Prowadząca:
dr Amelia Dziurda-Multan
–polonistka, logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, absolwentka kursu mistrzowskiego Metody Fonogestów, studiów z emisji głosu oraz rewalidacji i edukacji osób ze spektrum autyzmu. Wykładowca akademicki i trener, autorka artykułów i publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje w szkole ogólnodostępnej. Miłośniczka jazdy na rowerze i wędrówek po Roztoczu.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.