Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Otrzymasz również dodatkowe materiały szkoleniowe pdf: SPE organizacja pracy zdalnej, Scenariusze tematyczne z TIK, Procedury uczenia się – wskazówki dla rodziców, Integracja sensoryczna ćwiczenia, Dobrostan uczniów ćwiczenia w ramach ppp, Niepełnosprawność w stopniu głębokim, Wskazówki do pracy z rodzicami, Narzędziownia.
Organizacja pracy zdalnej z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wspomaganie w procesie uczenia się – dot. uczniów z orzeczeniami i opiniami oraz objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych – dot. uczniów z orzeczeniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera.
Dla kogo jest szkolenie: Dla nauczycieli zajęć rewalidacyjnych, nauczycieli przedmiotowców, wychowawców, pedagogów, nauczycieli wspomagających w szkołach ogólnodostępnych oraz dla nauczycieli szkół specjalnych.
Na szkoleniu otrzymasz:
- Informacje nt. planowania i organizowania pracy zdalnej z uczniem z spe.
- Przykłady trudności wynikających z doświadczenia izolacji podczas dotychczasowej nauki zdalnej i propozycje ich rozwiązań.
- Gotowe scenariusze zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć w zakresie funkcjonowania osobistego i społecznego uczniów ze spe.
- Gotowe opracowane specjalnie dla rodziców procedury uczenia się w zakresie pracy z emocjami i teorii umysłu.
- Zestawienie narzędzi TIK do wykorzystania podczas pracy rewalidacyjnej.
- Katalog wskazówek dot. współpracy z rodzicami i sposobu komunikowania się szkoły z rodzicami.
Opis szkolenia:
Podczas szkolenia omówione zostaną metody pracy wspomagających proces uczenia się i kompensacji z wykorzystaniem różnych narzędzi analogowych i tikowych, w tym aplikacji i programów, których celem jest:
- rozwijanie umiejętności w zakresie planowania pracy w domu
- kształtowanie kompetencji społecznych, w tym komunikacji i emocji
- kształtowanie teorii umysłu
- rozwój sfery poznawczej na miarę możliwości ucznia.
Poruszona zostanie również kwestia współpracy ze sobą specjalistów oraz komunikowania się szkoły z rodzicami.
Program:
- Jak organizować proces uczenia się uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera podczas nauki zdalnej.
- Jak konstruować zadania, by wspierać obszar poznawczy, emocjonalny, społeczny uczniów.
- Jak planować pracę z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z zaburzeń rozwojowych lub niepełnosprawności intelektualnej.
- Jakie narzędzia TIK uwzględnić w organizacji pracy i jak łączyć ich wykorzystanie z innymi metodami wspierającymi proces integracji mózgu ucznia ze spe?
- Jak wspomóc uczniów i rodziców w organizacji czasu w domu podczas izolacji – planowanie dnia, wspólnych działań.
- Jak wpierać rodziców uczniów – jak przygotowywać dla nich propozycje zadań, na co zwracać szczególną uwagę, jak się z nimi komunikować?
Prowadząca: dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli.