Cykl 4 webinarów, NAGRANIA DOSTĘPNE BEZPOŚREDNIO PO WYKUPIENIU
W książce Andreasa Salchera Utalentowany uczeń i jego wrogowie czytamy:
Gdyby chirurga cofnięto wehikułem czasu do sali operacyjnej sprzed 50 lat i kazano by mu zoperować człowieka, oburzony odmówiłby dokonania zabójstwa wskutek niedbalstwa. Nauczyciel wysłany tym samyn wehikułem 50 lat wstecz mógłby bez większych zmian poprowadzić swoją lekcję. W żadnym innym obszarze naszego życia (jak to ma miejsce w naszych szkołach) nie ma takiej przepaści pomiędzy dokonanym postępem naukowym a jego rzeczywistym wykorzystaniem dla dobra człowieka.
Z raportu Future Work Skills 2020 wynika, że w ciągu następnej dekady nowe inteligentne maszyny będą wykorzystywane w większości dziedzin naszego życia, zastępując w wielu sytuacjach ludzi i tworząc nowe standardy wydajności, dlatego będziemy zmuszeni do refleksji nad swoją pracą, a także współpracą między ludźmi i maszynami. Jak do tych zmian szkoły przygotowują uczniów?
Zgodnie z Zaleceniami Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie celem edukacji jest kształtowanie u uczniów kompetencji osobistych, społecznych oraz w zakresie uczenia się.
Również w dokumencie Podstawowe kierunki polityki oświatowej na r. szk. 2020/2021 czytamy o koneczności rozwijania samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
Zadaniem nas dorosłych jest projektowanie przestrzeni rozwojowej, w której młodzi ludzie będą nabywać kompetencje niezbędne do funkcjonowania we wciąż zmieniającej się rzeczywistości, a zatem konieczne jest, by nauczyciele i rodzice znali odpowiedź na kilka kluczowych pytań:
- Jakiej szkoły potrzebują uczniowie XXI w.?
- Jakie warunki z punktu widzenia neurobiologii muszą być spełnione, by młody człowiek mógł rozwijać umiejętność samodzielnego i twórczego myślenia?
- Jak odkrywać i wyzwalać potencjał dzieci i młodzieży?
- Jak budować przestrzeń otwierającą umysły?
- Jakie codzienne działania podejmować, by kształtować samodzielnie myślących i odpowiedzialnych ludzi, którzy nie boją się używać wyobraźni i twórczo działać?
Na te pytania odpowie podczas cyklu webinarów dla dyrektorów szkół, nauczycieli, wychowawców a także rodziców i studentów dr Adriana Kloskowska. Szkolenia wpisują się w tematykę określoną w podstawowych kierunkach polityki oświatowej państwa na r. szk. 2020/2021: Rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności.
Cykl 4 webinarów:
1.Edukacja na miarę XXI wieku czyli jakiej szkoły potrzebują współcześni uczniowie,
2.Projektowanie naturalnego procesu rozwoju samodzielności i kreatywności uczniów w oparciu o wiedzę z zakresu neurobiologii, 26
3. Jak ruszyć by poruszyć czyli strategie pobudzania młodych ludzi do samodzielnego i twórczego myślenia i działania,
4. Jak otworzyć umysł ucznia czyli jak kształtować kreatywność i twórczą osobowość.
Co otrzymasz:
- 4 certyfikaty(wzór certyfikatu zobaczysz tutaj)
- dostęp do nagrań na 1 rok
Prowadząca: dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli.