2 – godziny dydaktyczne szkolenia na żywo w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania.
„Obserwacja dziecka podczas analizy i ewaluacji indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego wraz z poprawnie przeprowadzaną WOPFU„
Szkolenie na żywo dla nauczycieli!
Data: 27.01.2022r. g.18:30
Chcąc zapewnić skuteczność działań wspierających dla uczniów dla których stworzono IPET, nie można pominąć systematycznej kontroli oraz ewaluacji.
Podczas szkolenia zostanie omówiony sposób prowadzenia ewaluacji po pierwszym półroczu dzieci z orzeczeniem.
Program szkolenia
- Plan działań wspierających.
- Zadania nauczycieli w ramach Zespołów Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
- WOPFU jako Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (narzędzia i arkusze obserwacji).
- Analiza i ewaluacja Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego.
- Kiedy modyfikować IPET?
Opis szkolenia
Celem szkolenia będzie uzyskanie umiejętności przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej dzieci za pomocą arkuszy obserwacji oraz wybranych narzędzi diagnostycznych. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się kiedy i jak należy przeprowadzić ewaluację IPET-u, jakie działania należy podjąć. Jak interpretować uzyskane wyniki. Ponadto zdobędą wiedzę z zakresu oceny poziomu rozwoju oraz określania zaburzeń w zachowaniu badanego dziecka.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Dowiesz się jak poprawnie przeprowadzać ewaluację IPET po pierwszym półroczu.
- Poznasz nowe narzędzia i arkusze obserwacji, które można wykorzystać w celu diagnozy dziecka.
- Uzyskasz niezbędne informacje dotyczące przepisów prawa dotycząc dokumentacji dla dziecka z orzeczeniem.
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,
- terapeutów,
- osób pracujących z dziećmi,
- wszystkich zainteresowanych,
Prowadząca
dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.