CO ZNAJDZIESZ W „KURSIE”:
Moduł I kursu – Jak skutecznie i poprawnie wypełniać obowiązki i zadania pedagoga specjalnego w szkole podstawowej
Szkolenie offline
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Dostęp do „kursu” przez 6 m-cy
W tym module zostaną omówione:
- Obowiązujące przepisy prawa w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Zadania pedagoga specjalnego, sposoby i formy ich realizacji.
- Dokumentacja specjalisty.
- Bank inspiracji do pracy z uczniami o SPE.
Moduł II kursu – Jak efektywnie sporządzić IPET i WOPFU?
Szkolenie offline
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Dostęp do nagrania przez 6 m-cy
W tym module zostaną omówione:
- Kształcenie specjalne, edukacja włączająca.
- Obowiązujące przepisy.
- Zadania zespołu.
- Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny – obszary.
- Arkusz oceny wielospecjalistycznej – obszary.
- Ocena efektywności udzielanego wsparcia.
Moduł III kursu – Program wychowawczo – profilaktyczny krok po kroku
Szkolenie online
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Dostęp do nagrania przez 6 m-cy
W tym module omawiane są:
- Obowiązujące przepisy prawa.
- Podstawy tworzenia programu profilaktyczno-wychowawczego.
- Co powinien zawierać program?
- Praktyczne wskazówki do pracy.
- Zadania i obowiązki nauczycieli.
- Obowiązujące terminy, pomocne narzędzia.
Moduł IV kursu – Dostosowanie wymagań edukacyjnych – dokumentacja ucznia ze SPE
Szkolenie offline
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Dostęp do nagrania przez 6 m-cy
W tym module omawiane są:
- Obowiązujące przepisy prawa w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Dostosowania wymagań edukacyjnych i rozwojowych ( cele ).
- Obszary dostosowań.
- Dokumentacja dziecka/ ucznia z opinią.
- Dokumentacja dziecko/ ucznia objętego pomocą na wniosek.
- Dokumentacja dziecka/ ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zadania nauczycieli w pracy z dzieckiem/ uczniem ze SPE
Moduł V kursu – Koordynator pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole
Szkolenie offline
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Dostęp do nagrania przez 6 m-cy
W tym module omawiane są:
- Koordynator pomocy psychologiczno – pedagogicznej – kto może nim zostać?
- Koordynator PPP – zadania i cele realizowane w placówce.
- Procedura pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Współpraca nauczycieli i specjalistów. Zadania zespołu PPP.
W ramach kursu otrzymasz materiały edukacyjne:
TECZKI:
1. Teczka pedagoga specjalnego – szkoła podstawowa
2. Narzędziownik pedagoga specjalnego
3. Teczka Ewaluacji dla pedagoga specjalnego
Dla kogo są te szkolenia:
- pedagogów, pedagogów specjalnych
* Kurs jest cyklem szkoleń z zakresu zadań i obowiązków pedagoga specjalnego. Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu/nie nadaje kwalifikacji, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza ukończenie „kursu” online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności, pracę nad rozwojem własnym uczestnika. Stanowi potwierdzenie doskonalenia zawodowego, w procesie awansu zawodowego.
Prowadząca:
Angelika Perdek Chabinowska