CO ZNAJDZIESZ W „KURSIE”:
Moduł I kursu – Vademecum pedagoga szkolnego. Zadania pedagoga szkolnego w świetle obowiązujących przepisów prawa
Szkolenie online
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia).
W tym module zostaną omówione:
- Obowiązujące przepisy prawa w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.
- Zadania pedagoga szkolnego sposoby i formy ich realizacji.
- Dokumentacja specjalisty.
- Bank inspiracji i gotowe wskazówki do prowadzenia akcji.
Moduł II kursu – Jak efektywnie sporządzić IPET i WOPFU?
Szkolenie online
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
W tym module zostaną omówione:
- Kształcenie specjalne, edukacja włączająca.
- Obowiązujące przepisy.
- Zadania zespołu.
- Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny – obszary.
- Arkusz oceny wielospecjalistycznej – obszary.
- Ocena efektywności udzielanego wsparcia.
Moduł III kursu – Program wychowawczo – profilaktyczny krok po kroku
Szkolenie online
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
W tym module omawiane są:
- Obowiązujące przepisy prawa.
- Podstawy tworzenia programu profilaktyczno-wychowawczego.
- Co powinien zawierać program?
- Praktyczne wskazówki do pracy.
- Zadania i obowiązki nauczycieli.
- Obowiązujące terminy, pomocne narzędzia.
Moduł IV kursu – Dostosowanie wymagań edukacyjnych – dokumentacja ucznia ze SPE
Nagranie szkolenia
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
W tym module omawiane są:
- Obowiązujące przepisy prawa w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Dostosowania wymagań edukacyjnych i rozwojowych ( cele ).
- Obszary dostosowań.
- Dokumentacja dziecka/ ucznia z opinią.
- Dokumentacja dziecko/ ucznia objętego pomocą na wniosek.
- Dokumentacja dziecka/ ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zadania nauczycieli w pracy z dzieckiem/ uczniem ze SPE
Moduł V kursu – Koordynator pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole
Nagranie szkolenia dostępne od 17.09.2023 r.
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
W tym module omawiane są:
- Koordynator pomocy psychologiczno – pedagogicznej – kto może nim zostać?
- Koordynator PPP – zadania i cele realizowane w placówce.
- Procedura pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Współpraca nauczycieli i specjalistów. Zadania zespołu PPP.
W ramach kursu otrzymasz materiały
:
Moduł I
- Plan pracy pedagoga szkolnego, Wzór IPET i WOPFU, Wzór karty PPPP, Rejestr działań, Kontrakt, Notatka z rozmowy, Spis instytucji do współpracy.
Moduł II
- Wzór IPET i WOPFU, Wypełniony IPET I WOPFU niepełnosprawność w stopniu lekkim, spektrum autyzmu, Dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów/ dzieci ze SPE, Wskazówki do ewaluacji PPP,
Moduł III
- Ankieta badająca Twoje samopoczucie w szkole – agresja, Ankieta dla rodziców – bezpieczeństwo, Ankieta dotycząca czynników chroniących i ryzyka dla uczniów szkoły podstawowej w celu sporządzenia programu wychowawczo-profilaktycznego, Ankieta na temat bezpieczeństwa w szkole i klasie dla uczniów, Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących, Sprawozdanie z realizacji Programu wychowawczo-profilaktycznego – ewaluacja, Raport – ewaluacja Programu wychowawczo – profilaktycznego, Szkolny Program Wychowawczo – Profilaktyczny (wzór I), Szkolny Program Wychowawczo – Profilaktyczny (wzór II).
Moduł IV
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Dysleksja, Inteligencja poniżej przeciętnej / pogranicze niepełnosprawności intelektualnej, Uczeń niedosłyszący, Niepełnosprawność ruchowa, Spektrum autyzmu, Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, Afazja motoryczna, Uczeń niedowidzący/ słabowidzący, Uczeń słabosłyszący/ uczeń z niedosłuchem/ uczeń niesłyszący, Zaburzenia zachowania i emocji, Trudności z koncentracją uwagi, Zaniedbania środowiskowe, Cudzoziemiec, Uczeń szczególnie zdolny), Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny (ipet), Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.
Moduł V
- Wzór zawiadomienia, Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, IPET, Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, AWOPFU, Karta PPP,
TECZKI:
- Teczka pedagoga szkolnego
Dla kogo są te szkolenia:
- pedagogów szkolnych,
* Kurs jest cyklem szkoleń z zakresu zadań i obowiązków pedagoga szkolnego. Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu/nie nadaje kwalifikacji, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza ukończenie „kursu” online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności, pracę nad rozwojem własnym uczestnika. Stanowi potwierdzenie doskonalenia zawodowego, w procesie awansu zawodowego.
Prowadząca:
Angelika Perdek Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.