90-minutowe szkolenie na żywo w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem, a także dostępem do nagrania.
„Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki szkolnej?”
Szkolenie na żywo dla dyrektorów i nauczycieli!
Spotkanie rozpocznie się 19.04.2021 o godzinie 19:00!
Program szkolenia dla nauczycieli
- Biologiczny i umysłowy wymiar gotowości szkolnej,
- Umiejętności szkolne a gotowość dzieci do nauki,
- Wybrane obszary gotowości szkolnej: czytanie i pisanie, umiejętności matematyczne, funkcje wykonawcze, gotowość społeczno-emocjonalna,
- Przygotowanie dzieci do pójścia do szkoły,
Opis szkolenia
Gotowość szkolna to określenie, które wiąże się z ważnym dla dziecka etapem zmiany: przejściem z przestrzeni przedszkolnej do szkolnej. Związane są z tym nowe wyzwania, zarówno poznawcze, jak i społeczne i emocjonalne, do których dziecko, które opuszcza przedszkole, powinno być gotowe. Niezwykle ważne jest zatem by nauczyciele w ogromną uważnością obserwowali dzieci i potrafili ocenić, czy są one już gotowe opuścić przedszkole.
Gotowość do podjęcia przez dziecko nauki w szkole jest wypadkową różnych osiągnięć rozwojowych, a te zależą zarówno od indywidualnych możliwości dziecka, ja i od oddziaływań środowiska rodzinnego i przedszkolnego. Dla dziecka wejście w nową przestrzeń jest bardzo ważnym krokiem, dlatego zadaniem dorosłych jest wsparcie dziecka w tym czasie, a także takie projektowanie jego przestrzeni rozwojowej w wieku przedszkolnym, by było możliwie najlepiej przygotowane do wejścia w nową czasoprzestrzeń. Podczas szkolenia przyjrzymy się poszczególnym obszarom funkcjonowania dziecka, które odgrywają kluczową rolę w późniejszym procesie nabywania wiedzy i umiejętności, po to, by nauczyciele potrafili ocenić gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Korzyści ze szkolenia online w Centrum Organizacji Szkoleń
- Zdobędziesz wiedzę z zakresu funkcjonowania dziecka w wielu przedszkolnym w kontekście gotowości szkolnej,
- Zdobędziesz wiedzę praktyczną sprawdzoną przez dr Adrianę Kloskowską, a opartą na naukowych badań – odwołania do literatury, badań, doświadczeń praktyka – pedagoga specjalnego z 18-letnim doświadczeniem, specjalistę ds. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeutę integracji sensorycznej,
- Motywację do pogłębiania wiedzy z zakresu pracy z uczniem z SPE,
Dla kogo jest to szkolenie
- Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli i szkół,
- Pedagodzy,
- Psychologowie,