fbpx

Agresja i przemoc szkolna

Po zakończonym szkoleniu otrzymasz zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045). oraz dostępu do nagrania na okres 3 m-cy.

Szkolenie wpisuje się w realizację:

  •  priorytetu MEN:Zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli w: przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych, szkolnych schroniskach młodzieżowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wskazanych  w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe.

Data: 22.02.2022 r. g.19:00

Kliknij, aby  zapoznać się z instrukcją udziału w szkoleniu.

77,00 

SKU: agresja-i-przemoc-szkolna Kategoria: Tagi: , , Kurs: Agresja i przemoc szkolna

2 – godziny dydaktyczne szkolenia na żywo  w  Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania.

Agresja i przemoc szkolna

Szkolenie na żywo dla nauczycieli!

Data: 22.02.2022r. g.19:00

Agresja i przemoc rówieśnicza od wielu lat stanowią problem w wielu placówkach edukacyjno-wychowawczych. Ofiarami padają uczniowie w różnym wieku, a wśród sprawców spotykamy niestety coraz młodsze dzieci.

Żeby skutecznie zapobiegać oraz umiejętnie reagować w sytuacji rozprzestrzeniania się zachowań agresywnych trzeba posiadać określoną wiedzę i kompetencje wychowawcze, przede wszystkim zaś ze strony dorosłych musi wybrzmieć konkretny przekaz: przemoc w relacjach rówieśniczych jest niedopuszczalna, wiąże się z określonymi konsekwencjami     i wymaga współdziałania wszystkich „ stanów” szkolnych.

Program szkolenia

  • Agresja- definicje, przyczyny, rodzaje.
  • Wpływ środowiska rodzinnego szkoły oraz grupy rówieśniczej na zachowania agresywne.
  • Profil osób biorących udział w prześladowaniach.
  • Mechanizm stawania się sprawcą przemocy.
  • Konsekwencje ponoszone przez sprawców.
  • Przemoc szkolna- cechy charakterystyczne.
  • Krąg prześladowania rówieśniczego.
  • Taktyka działania prześladowcy.
  • Świadkowie przemocy szkolnej.
  • Kim jest „wrogojaciel”?
  • Poziomy wnioskowania moralnego, jako metoda korygowania zachowań agresywnych.

Opis szkolenia

Na szkoleniu  porozmawiamy o rodzajach, wybranych przyczynach agresji oraz mechanizmach przemocy rówieśniczej .

Zostaną:

  • przedstawione typy i cechy charakterystyczne wszystkich trzech stron przemocy,
  • omówione takie pojęcia jak krąg prześladowania rówieśniczego oraz „wrogojaciel”
  •  sformułowane zostaną także zasady rozmów zarówno z ofiarami, jak i sprawcami przemocy

Nie zabraknie także praktycznych metod i technik rozwiązywania sytuacji konfliktowych, wskazówek dotyczących postępowania w sytuacji tzw. „agresji gorącej”  Na koniec zaprezentowana zostanie koncepcja rozwoju wnioskowania moralnego, porozmawiamy także o przełożeniu jej na standardowe funkcjonowanie szkolne uczniów.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS

  • Uzupełnisz i uporządkują wiedzę nt. agresji i przemocy rówieśniczej,
  • Poznasz cechy charakterystyczne wszystkich uczestników przemocy
  • Poznasz wybrane metody pracy oraz komunikowania się z osobami z kręgu prześladowania rówieśniczego,

Dla kogo jest to szkolenie

  • pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
  • pedagogów i psychologów szkolnych,
  • zainteresowanych  nauczycieli/wychowawców,
  • studentów kierunków pedagogicznych

Po opłaceniu szkolenia i zaksięgowaniu wpłaty i w momencie zebrania się minimalnej grupy uczestników otrzymasz link z dostępem do szkolenia. Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.

Prowadząca
                             Joanna Nienałtowska-Padło

Joanna Nienałtowska-PadłoJestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.

Shopping Cart
Przewiń do góry