Szkolenie nagranie (odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).
Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: skrypt stanowiący poszerzoną wersję prezentacji oraz bibliografię.
Program szkolenia
- ADHD –aspekty formalne (ICD 11, DSM V)
- ADHD- trochę biologii
- Wskaźniki diagnostyczne w obszarach poszczególnych objawów osiowych
- Uczeń z ADHD w szkole – organizacja nauki szkolnej
- Wybrane strategie postępowania z uczniem/wychowankiem
- Uwaga na efekt Jóźwiaka
- Kilka istotne uwagi dla osób wspierających rozwój
- ADHD w Stumilowym lesie
Opis szkolenia
ADHD należy kategorii „zaburzenia neurorozwojowych”. Według klasyfikacji DSM V ADHD stwierdza się, gdy „u osoby badanej występuje trwały wzór zaburzeń uwagi i/lub nadruchliwości – impulsywności, który zakłóca funkcjonowanie i rozwój”, przy czym klika objawów z poszczególnych objawów osiowych wystąpiło przed 12 rokiem życia i w przynajmniej dwóch sytuacjach.
Środowisko szkolne należy do obszarów, gdzie wymienione wzorce zachowania są szczególnie widoczne, a związane z nimi uciążliwości mogą zakłócić bohaterom niniejszego szkolenia, funkcjonowanie zarówno w wymiarze edukacyjnym, jak i emocjonalno- społecznym,
Drugą stronę medalu stanowi fakt, że kształtowanie wszechstronnego rozwoju nadruchliwych, rozproszonych i nierzadko porywczych „milusińskich” jest dużym i niełatwym wyzwaniem dla nauczycieli/wychowawców.
Tak więc na szkoleniu zaprezentowane zostaną główne objawy osiowe ADHD i wybrane, praktyczne strategie postępowania zarówno z punktu widzenia edukacji, jak i problematyki wychowawczej.
Nie zabraknie wskazówek dotyczących pogłębionej pracy z dziećmi i młodzieżą, według schematu (akronimu) HOPE (ang. pomoc, zobowiązanie, plany, zachęta).
Na koniec prowadząca zaprosi uczestników do Stumilowego Lasu, by przyjrzeć się oryginalnej i interesującej klasyfikacji typów ADHD, która pomoże poszerzyć perspektywę postrzegania młodych z tym specjalnym „dodatkiem” do osobowości i – mam nadzieję – będzie inspiracją do efektywnej pracy z nimi.
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę na temat ADHD, co pozwoli im lepiej rozpoznawać i zrozumieć specyfikę ich funkcjonowania
- Dowiedzą się, jak dostosować metody nauczania i wychowania, aby wspierać rozwój uczniów z ADHD w oparciu o mocne strony, co przełoży się na efektywną pracę z nimi
- Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki radzenia sobie z trudnościami w nauce i zachowaniu wynikającymi z objawów osiowych zaburzenia hiperkinetycznego
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli,
- wychowawców,
- specjalistów zajmujących się dzieckiem i rodziną,
- studentów kierunków psychopedagogicznych.
Prowadząca: Joanna Nienałtowska-Padło