Szkolenie nagranie (odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).
Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: etapy przeprowadzania badań i zadania z nich wynikające, przykłady czynników chroniących i czynników ryzyka oraz arkusz zbiorczy po przeprowadzonych badaniach, arkusz zbiorczy wyników przeprowadzonej diagnozy sytuacji wychowawczej w klasie, przykładowa struktura programu, arkusz planu pracy wychowawczej w klasie, arkusz wyników ewaluacji działalności wychowawczo-profilaktycznej w klasie.
Dla kogo jest to szkolenie:
- nauczycieli i specjalistów szkół i placówek,
Program szkolenia:
- Omówienie najważniejszych treści przepisów prawa, będących podstawą i delegacją do opracowania w szkole/placówce programu profilaktyczno – wychowawczego.
- Przybliżenie założeń działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej szkoły, mających na celu przeciwdziałanie występowaniu zachowaniom ryzykownym.
- Etapy opracowywania programu wychowawczo – profilaktycznego.
- Założenia i warunki przeprowadzenia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka.
- Przedstawienie przykładowej struktury programu wychowawczo – profilaktycznego.
- Podstawowe założenia przeprowadzania ewaluacji programu profilaktyczno – wychowawczego.
Opis szkolenia:
Do obowiązków szkoły i placówki należy opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo – profilaktycznego, opartego na wynikach corocznej diagnozy przeprowadzonej w środowisku szkolnym.
Podczas szkolenia zapoznasz się z przepisami prawa, określającymi warunki realizacji działań w omawianym obszarze. Krok po kroku omówione zostaną etapy podejmowania działań w zakresie przeprowadzania diagnozy, wyciągania wniosków i planowania oddziaływań wychowawczo – profilaktycznych. Zostaną określone cechy dobrego programu, wraz z propozycją jego struktury. Dowiesz się w jaki sposób można dokonywać ewaluacji programu, by powstałe na jej bazie wnioski i rekomendacje posłużyły planowaniu diagnozy środowiska szkolnego i programu wychowawczo – profilaktycznego w kolejnym roku szkolnym.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, będącymi delegacją do opracowania i wdrożenia programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat celów i założeń programu.
- Poznasz etapy służące opracowaniu programu.
- Przyjrzysz się zasadom i sposobom dokonywania diagnozy potrzeb uczniów.
- Otrzymasz przykłady możliwych struktur programu.
Prowadząca: Sabina Müller