Opracowanie PROGRAMU WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNEGO – krok po kroku

Cele szkolenia: Podniesienie kompetencji uczestników szkolenia w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych podczas budowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

99,00 

Availability: Na stanie

, ,

Szkolenie nagranie (odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.

Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).

Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5  w tym praca własna z materiałami.

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe: etapy przeprowadzania badań i zadania z nich wynikające, przykłady czynników chroniących i czynników ryzyka oraz arkusz zbiorczy po przeprowadzonych badaniach,  arkusz zbiorczy wyników przeprowadzonej diagnozy sytuacji wychowawczej w klasie,  przykładowa struktura programu, arkusz planu pracy wychowawczej w klasie,  arkusz wyników ewaluacji działalności wychowawczo-profilaktycznej w klasie.

Dla kogo jest to szkolenie:

  • nauczycieli i specjalistów szkół i placówek,

Program szkolenia:

  • Omówienie najważniejszych treści przepisów prawa, będących podstawą i delegacją do opracowania w szkole/placówce programu profilaktyczno – wychowawczego.
  • Przybliżenie założeń działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej szkoły, mających na celu przeciwdziałanie występowaniu zachowaniom ryzykownym.
  • Etapy opracowywania programu wychowawczo – profilaktycznego.
  • Założenia i warunki przeprowadzenia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka.
  • Przedstawienie przykładowej struktury programu wychowawczo – profilaktycznego.
  • Podstawowe założenia przeprowadzania ewaluacji programu profilaktyczno – wychowawczego.

Opis szkolenia:

Do obowiązków szkoły i placówki należy opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo – profilaktycznego, opartego na wynikach corocznej diagnozy przeprowadzonej w środowisku szkolnym.

Podczas szkolenia zapoznasz się z przepisami prawa, określającymi warunki realizacji działań w omawianym obszarze. Krok po kroku omówione zostaną etapy podejmowania działań w zakresie przeprowadzania diagnozy, wyciągania wniosków i planowania oddziaływań wychowawczo – profilaktycznych. Zostaną określone cechy dobrego programu, wraz z propozycją jego struktury. Dowiesz się w jaki sposób można dokonywać ewaluacji programu, by powstałe na jej bazie wnioski i rekomendacje posłużyły planowaniu diagnozy środowiska szkolnego i programu wychowawczo – profilaktycznego w kolejnym roku szkolnym.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, będącymi delegacją do opracowania i wdrożenia programu wychowawczo-profilaktycznego.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat celów i założeń programu.
  • Poznasz etapy służące opracowaniu programu.
  • Przyjrzysz się zasadom i sposobom dokonywania diagnozy potrzeb uczniów.
  • Otrzymasz przykłady możliwych struktur programu.

Prowadząca: Sabina Müller

Shopping Cart
Scroll to Top