Promocja

Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną, AAC – czyli o komunikacji alternatywnej w pracy z uczniami, Mocne strony autystycznych uczniów 

Otrzymasz:

  • 3 szkolenia
  • 3 zaświadczenia PDF do wydruku
  • 6 m-cy dostępu do szkoleń
  • materiały

Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej.

89,00 

Brak w magazynie

Szkolenie online:

„Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną – sprawdzone metody pracy:

Nagranie szkolenia zd. 10.10.2022 r.

Program szkolenia

  • Istota niepełnosprawności (pojęcie, etiologia, klasyfikacja).
  • Zasady ortodydaktyki – zasady i założenia edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Metody aktywizujące w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
  • Wybrane metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
  • Przykłady zastosowania wybranych metod pracy.

Opis szkolenia

Jak twierdzi Jacek Klein: „Pedagogika nie powinna sprowadzać się do jakichkolwiek metod, a raczej właściwych postaw i relacji, od właściwego odczytywania wewnętrznej rzeczywistości osób, którym pomagamy”. W pracy z osobami niepełnosprawnymi szczególnie ważne jest posiadanie wiedzy dotyczącej trafnego doboru metod pracy oraz umiejętności modyfikowania ich w odniesieniu do zdolności dzieci. Sztywne trzymanie się zasad może przynieść tylko niepożądane skutki: zniechęcenie, znudzenie, wycofanie.

Skuteczność zastosowanej metody zależy w głównej mierze od terapeuty: uczestnicząc w webinarze zyskasz wiedzę i narzędzia, które pomogą Ci ową skuteczność zmaksymalizować. Prowadząca omówi efektywność wybranych metod w pracy z osobami z niepełnosprawnością, kładąc przy tym szczególny nacisk na dopasowanie ich do predyspozycji dziecka.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Poznasz propozycję metod pracy, które stosuje się w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
  • Nauczysz się w trafny sposób dobierać metody do konkretnego dziecka.
  • Wzmocnisz kompetencje w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością.

Dla kogo jest to szkolenie

  • osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych

Szkolenie online:

AAC – czyli o komunikacji alternatywnej w pracy z uczniami z różnego typu dysfunkcjami”

Nagranie szkolenia zd.: 18.10.2022r.

Podczas szkolenia zostanie omówiona komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC), która obejmuje system wielu metod i sposobów, niezwykle pomocnych w porozumiewaniu się dzieci.

Program szkolenia

  • AAC jako komunikacja wspierająca i alternatywna.
  • System znaków manualnych.
  • System znaków graficznych.
  • System znaków przestrzenno – dotykowych.
  • Kiedy stosujemy komunikację AAC?
  • Grupy użytkowników AAC.
  • Systemy AAC stosowane w Polsce.

Opis szkolenia

Celem szkolenia online jest,  nabycie przez uczestników wiedzy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które w znacznym stopniu poprawią jakość pracy z dziećmi i młodzieżą niemówiącą, a także uczniami i podopiecznymi, u których poziom mowy uniemożliwia skuteczną komunikację.

Podczas szkolenia prowadząca dr Marta Koplejewska wprowadzi uczestników w zagadnienie AAC. Przedstawi metody diagnozy możliwości komunikacyjnych dziecka i powie, jak dobrać metodę komunikacji do poziomu możliwości komunikacyjnych dziecka. Uczestnicy poznają również metody, techniki i pomoce, niezbędne w komunikacji alternatywnej, m.in. Metodę Ułatwionej Komunikacji oraz wybrane techniki używania znaków i symboli.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zdobędziesz wiedzę z zakresu metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
  • Poznasz systemy znaków stosowanych w AAC.
  • Poznasz grupę użytkowników AAC.
  • Dowiesz się na temat korzyści płynących z AAC.

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli,
  • terapeutów,
  • wszystkich pracujących z dziećmi, u których obserwuje się problemy w obszarze mowy i komunikacji

Szkolenie online:

„Mocne strony autystycznych uczniów – jak je rozpoznać i jak nad nimi pracować?”

Data szkolenia: 14.11.22 r.  godz 19:00

Jak szukać mocnych stron u uczniów ze spektrum autyzmu? Jak zdolności odróżnić od niewłaściwego zachowania? Jak pracować z uczniami nad ich mocnymi stronami? Odpowiedzi na te pytania i wiele praktycznych wskazówek otrzymasz podczas webinaru dr Marty Koplejewskiej

Program szkolenia

  • Czym jest zdolność?
  • Rodzaje zdolności.
  • Mocne strony dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Zdolność dziecka czy złe zachowanie?
  • Praktyczne wskazówki.

Opis szkolenia

Sporność problematyki związanej ze zdolnościami dzieci autystycznych jest odwiecznym tematem wielu naukowców. Dlaczego? Zdolności, mocne strony często odbierane są bowiem jako manifestacja niewłaściwych zachowań, złego wychowania.

Literatura dużo uwagi poświęca kwestii deficytów dzieci autystycznych, jednak niewiele jest informacji o tym, jakie nietypowe drogi rozwoju sprzyjają tworzeniu talentów u dzieci ze spektrum autyzmu.

Podczas szkolenia prowadząca podpowie Ci, jak szukać i rozpoznawać talenty dzieci akustycznych oraz jak wesprzeć rozwój ich mocnych stron.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Dowiesz się, czym jest zdolność.
  • Poznasz różne rodzaje zdolności.
  • Dowiesz się, jak szukać mocnych stron dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Nauczysz się odróżniać zdolność od niewłaściwego zachowania.

Dla kogo jest to szkolenie

  • wszystkich osób pracujących z dziećmi ze spektrum autyzmu
Prowadząca

Marta Kroplejewskadr Marta Koplejewska

nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.  W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była  prodziekan,  w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.

Shopping Cart
Scroll to Top