Promocja

Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną, AAC – czyli o komunikacji alternatywnej w pracy z uczniami, Mocne strony autystycznych uczniów, Nie autyzm, lecz spektrum autyzmu. Co nowego przyniesie ICD 11?

Otrzymasz:

  • 4 szkolenia
  • 4 zaświadczenia PDF do wydruku
  • 6 m-cy dostępu do szkoleń
  • materiały

Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej.

99,00 

Availability: Na stanie

Szkolenie online:

„Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną – sprawdzone metody pracy”

Nagranie szkolenia zd. 10.10.2022 r.

Program szkolenia

  • Istota niepełnosprawności (pojęcie, etiologia, klasyfikacja).
  • Zasady ortodydaktyki – zasady i założenia edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Metody aktywizujące w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
  • Wybrane metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
  • Przykłady zastosowania wybranych metod pracy.

Opis szkolenia

Jak twierdzi Jacek Klein: „Pedagogika nie powinna sprowadzać się do jakichkolwiek metod, a raczej właściwych postaw i relacji, od właściwego odczytywania wewnętrznej rzeczywistości osób, którym pomagamy”. W pracy z osobami niepełnosprawnymi szczególnie ważne jest posiadanie wiedzy dotyczącej trafnego doboru metod pracy oraz umiejętności modyfikowania ich w odniesieniu do zdolności dzieci. Sztywne trzymanie się zasad może przynieść tylko niepożądane skutki: zniechęcenie, znudzenie, wycofanie.

Skuteczność zastosowanej metody zależy w głównej mierze od terapeuty: uczestnicząc w webinarze zyskasz wiedzę i narzędzia, które pomogą Ci ową skuteczność zmaksymalizować. Prowadząca omówi efektywność wybranych metod w pracy z osobami z niepełnosprawnością, kładąc przy tym szczególny nacisk na dopasowanie ich do predyspozycji dziecka.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Poznasz propozycję metod pracy, które stosuje się w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
  • Nauczysz się w trafny sposób dobierać metody do konkretnego dziecka.
  • Wzmocnisz kompetencje w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością.

Dla kogo jest to szkolenie

  • osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych

Szkolenie online:

AAC – czyli o komunikacji alternatywnej w pracy z uczniami z różnego typu dysfunkcjami”

Nagranie szkolenia zd.: 18.10.2022r.

Podczas szkolenia zostanie omówiona komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC), która obejmuje system wielu metod i sposobów, niezwykle pomocnych w porozumiewaniu się dzieci.

Program szkolenia

  • AAC jako komunikacja wspierająca i alternatywna.
  • System znaków manualnych.
  • System znaków graficznych.
  • System znaków przestrzenno – dotykowych.
  • Kiedy stosujemy komunikację AAC?
  • Grupy użytkowników AAC.
  • Systemy AAC stosowane w Polsce.

Opis szkolenia

Celem szkolenia online jest,  nabycie przez uczestników wiedzy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które w znacznym stopniu poprawią jakość pracy z dziećmi i młodzieżą niemówiącą, a także uczniami i podopiecznymi, u których poziom mowy uniemożliwia skuteczną komunikację.

Podczas szkolenia prowadząca dr Marta Koplejewska wprowadzi uczestników w zagadnienie AAC. Przedstawi metody diagnozy możliwości komunikacyjnych dziecka i powie, jak dobrać metodę komunikacji do poziomu możliwości komunikacyjnych dziecka. Uczestnicy poznają również metody, techniki i pomoce, niezbędne w komunikacji alternatywnej, m.in. Metodę Ułatwionej Komunikacji oraz wybrane techniki używania znaków i symboli.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zdobędziesz wiedzę z zakresu metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
  • Poznasz systemy znaków stosowanych w AAC.
  • Poznasz grupę użytkowników AAC.
  • Dowiesz się na temat korzyści płynących z AAC.

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli,
  • terapeutów,
  • wszystkich pracujących z dziećmi, u których obserwuje się problemy w obszarze mowy i komunikacji

Szkolenie:

„Mocne strony autystycznych uczniów – jak je rozpoznać i jak nad nimi pracować?”

Nagranie szkolenia zd. 14.11.22 r.

Jak szukać mocnych stron u uczniów ze spektrum autyzmu? Jak zdolności odróżnić od niewłaściwego zachowania? Jak pracować z uczniami nad ich mocnymi stronami? Odpowiedzi na te pytania i wiele praktycznych wskazówek otrzymasz podczas webinaru dr Marty Koplejewskiej

Program szkolenia

  • Czym jest zdolność?
  • Rodzaje zdolności.
  • Mocne strony dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Zdolność dziecka czy złe zachowanie?
  • Praktyczne wskazówki.

Opis szkolenia

Sporność problematyki związanej ze zdolnościami dzieci autystycznych jest odwiecznym tematem wielu naukowców. Dlaczego? Zdolności, mocne strony często odbierane są bowiem jako manifestacja niewłaściwych zachowań, złego wychowania.

Literatura dużo uwagi poświęca kwestii deficytów dzieci autystycznych, jednak niewiele jest informacji o tym, jakie nietypowe drogi rozwoju sprzyjają tworzeniu talentów u dzieci ze spektrum autyzmu.

Podczas szkolenia prowadząca podpowie Ci, jak szukać i rozpoznawać talenty dzieci akustycznych oraz jak wesprzeć rozwój ich mocnych stron.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Dowiesz się, czym jest zdolność.
  • Poznasz różne rodzaje zdolności.
  • Dowiesz się, jak szukać mocnych stron dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Nauczysz się odróżniać zdolność od niewłaściwego zachowania.

Dla kogo jest to szkolenie

  • wszystkich osób pracujących z dziećmi ze spektrum autyzmu

Szkolenia: „Nie autyzm, lecz spektrum autyzmu. Co nowego przyniesie ICD 11?”

Nagranie szkolenia zd. 21.11.2022r.

Celem szklenia jest usystematyzowanie wiedzy na temat najnowszej klasyfikacji ICD 11  dotyczącej spektrum autyzmu.

Program szkolenia:

  • Krótka historia  klasyfikacji ICD-10.
  • Klasyfikacja ICD-11 ( angielska wesja).
  • Rewolucja w nazewnictwie całościowych zaburzeń rozwoju
  • Nie autyzm, lecz spektrum autyzmu.
  • Czy klasyfikacja ICD-11 to zmiana na lepsze?!

Opis szkolenia:

Zmiany budzą lęk. Przyzwyczajeni do obowiązującej od lat 90’ klasyfikacji ICD-10 możemy obawiać się zamieszania, jakie wprowadzi nowa klasyfikacja chorób ICD-11 opublikowana kilka miesięcy temu. Co się zmieni? Do czego trzeba będzie przywyknąć? Czy nadal będzie obowiązywać takie samo nazewnictwo?

Czy błędem jest używanie określeń „zespół Aspergera” lub „diagnoza autyzmu”? Jaką terminologię należy stosować w orzeczeniach wydawanych przez poradnie? Kiedy najważniejsze zmiany w klasyfikacji będą oficjalnie obowiązywały w Polsce?
Jeżeli chcesz zgłębić wiedze na temat klasyfikacji ICD-11, to szkolenie jest adresowane właśnie do Ciebie.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zdobędziesz wiedzę dotyczącą najnowszej klasyfikacji ICD-11
  • Poznasz zmiany jakie nastąpiły w ICD -11
  • Dowiesz się w jaki sposób opisywane są zaburzenia psychiczne, w tym autyzm i zespół Aspergera
  • Odpowiesz na pytanie czy wejście w życie klasyfikacji chorób ICD-11 oznacza, że nie należy używać już terminu „zespół Aspergera”.

Dla kogo jest to szkolenie:

  • osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej z osobami ze spetrum autyzmu.

Prowadząca:

dr Marta Koplejewska

nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.  W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była  prodziekan,  w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.

Shopping Cart
Przewiń do góry