Teczka Ewaluacji dla pedagoga specjalnego
to zbiór przykładowych dokumentów do wykorzystania w pracy pedagoga specjalnego oraz innych specjalistów ( druki w formie elektronicznej).
Etap edukacyjny:
- początkujący pedagodzy specjalni, zatrudnieni w przedszkolu,
- początkujący pedagodzy specjalni, zatrudnieni w szkole podstawowej.
Teczka to zbiór 16 plików w wersji do edycji. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Teczka dostępna bezpośrednio po zakupie (opłaceniu), do pobrania na koncie kupującego na www.cos.edu.pl
Przykładowe wzory do samodzielnej modyfikacji zgodnie z realnie prowadzonymi działaniami. Przedstawiają strukturę pomocnych dokumentów oraz wskazówki do pracy nad obowiązkową oceną efektywności działań wspierających. Celem ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest dokonanie oceny efektywności działań realizowanych w placówce.
Wymagają one modyfikacji zgodnej z kwalifikacjami specjalisty oraz rzeczywistymi działaniami i potrzebami dzieci.
Pliki zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
W teczce znajdują się przykładowe dokumenty (do samodzielnej edycji):
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (wzór wypełniony),
- Ewaluacja udzielanej pomocy dla dziecka objętego kształceniem specjalnym. Wskazówki dla nauczycieli,
- Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno terapeutyczny (IPET),
- Przykładowe sprawozdanie pedagoga specjalnego do samodzielnego uzupełnienia zgodnie z realnie prowadzonymi działaniami,
- Przykładowy arkusz oceny efektywności udzielanej PPP do samodzielnej modyfikacji,
- Przykładowy wpis do dziennika jako ocena efektowności PPP – ocena postępów dziecka,
- Przykładowy wzór do samodzielnej modyfikacji okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia /uczennicy,
- Przykładowy wzór modyfikacji IPET (do samodzielnej zmiany) modyfikacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia/ dziecka,
- Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w semestrze i roku szkolnego (przykładowe wzory x 2),
- Przykładowe sprawozdanie z pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej (wzór wypełniony),
- Sprawozdanie z zajęć dydaktyczno – wyrównawczych (przykładowy wzór),
- Zawiadomienie dla rodziców,
- Końcowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia /Uczenicy (wzór wypełniony),
- Przykładowy, graficzny wzór oceny efektywności IPET ,
- Okresowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia /Uczenicy ( do samodzielnej modyfikacji),
Ewaluacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej to obligatoryjne zadanie nauczycieli i specjalistów. Przepisy prawa oświatowego nie zawierają wzorca do przeprowadzania ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Dobór metod, narzędzi należy do dyrektora oraz nauczycieli. Teczka to zbiór pomocy w tym zakresie.
Zakres obszarów ewaluacji IPET określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1309) ogłoszono dnia 28 lipca 2020 r. obowiązuje od dnia 1 września 2017 r.
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania). Kupujący nie ma prawa do dalszej odsprzedaży i rozpowszechniania otrzymanych materiałów szkoleniowych.
sporz./opr.
Angelika Perdek-Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.