Cyfrowy Autyzm. Ekrany i ich wpływ na rozwój, naukę oraz funkcjonowanie dzieci i młodzieży w erze cyfrowej

Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.

90,00 

Availability: Na stanie

W pakiecie MEGA RABAT % na:

Cyberbezpieczeństwo - jakie zagrożenia czyhają na młodzież w Internecie?

Celem szkolenia jest zrozumienie istoty oraz sposobów rozpoznania i przeciwdziałania zagrożeniom czyhającym w świecie wirtualnym na współczesną młodzież. Uczestnicy szkolenia poznają możliwe środki zaradcze i sposoby reagowania, gdy uczeń stanie się ofiarą lub sprawcą cyberzagrożeń.

Cyberbezpieczeństwo - jakie zagrożenia czyhają na dzieci w Internecie?

Celem szkolenia jest zrozumienie istoty oraz sposobów rozpoznania i przeciwdziałania zagrożeniom w świecie wirtualnym, na które narażone są dzieci, nawet te najmłodsze.

 

Szkolenie nagranie (odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.

Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).

Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5  w tym praca własna z materiałami.


Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu), od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe: prezentacja szkoleniowa,

Dla kogo jest to szkolenie:
  • nauczycieli, pedagogów szkolnych i specjalnych, psychologów i terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci

Program szkolenia:

1. Cyfrowy autyzm – mit czy rzeczywistość?

  • Omówienie pojęcia „cyfrowego autyzmu”: pochodzenie terminu, różne perspektywy.
  • Co wspólnego ma autyzm cyfrowy z ASD?

2. Konsekwencje nadmiernego korzystania z ekranów

  • Wpływ na funkcjonowanie społeczne i emocjonalne dzieci i młodzieży.
  • Cyfrowe media a zaburzenia emocjonalne: lęki, depresja, ADHD.
  • Ekrany a zdrowie fizyczne: problemy ze snem, wzrokiem, postawą ciała.

3. Rozpoznawanie problemów u uczniów 

  • Jak nauczyciele mogą rozpoznać problemy wynikające z nadmiernej ekspozycji na ekrany?
  • Sygnały ostrzegawcze: na co zwrócić uwagę?

4. Jak promować zdrowe korzystanie z technologii w szkole i w domu?

  • Tworzenie „cyfrowych detoksów” – jak zachęcać dzieci do aktywności pozaekranowej.
  • Promowanie empatii, relacji społecznych i aktywności fizycznej.

5. Wdrażanie zdrowych nawyków cyfrowych

Opis szkolenia:

Zapoznanie nauczycieli z pojęciem „cyfrowego autyzmu” oraz wpływem nadmiernej ekspozycji na ekrany na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży. Szkolenie ma na celu wyposażyć nauczycieli w wiedzę oraz narzędzia do rozpoznawania problemów związanych z technologią, a także wprowadzenia zdrowych nawyków cyfrowych w szkołach i w domach uczniów.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Uczestnik dowie się, jak ekrany wpływają na rozwój mózgu, zdolność koncentracji, funkcjonowanie społeczne i emocjonalne.
  • Nauczy się identyfikować objawy, takie jak problemy z koncentracją, lęki, depresja, czy zaburzenia snu, u dzieci i młodzieży.
  • Uczestnik zdobędzie wiedzę, jak promować zdrowe nawyki cyfrowe, wprowadzać „cyfrowe detoksy” i zachęcać dzieci do aktywności pozaekranowej.

Prowadząca: dr Marta Koplejewska

Shopping Cart
Scroll to Top