Data i godzina szkolenia: 22.01.2026 r. godz. 17:00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku(opcja 1 i 2)
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach(opcja 2)
- materiały szkoleniowe: wzory dokumentów dla mentora(opcja 2)
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Informacje dodatkowe: Po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności szkolenia. Wystawiamy rachunek na osobę indywidualną. Z odroczonym terminem płatności, gdy płatnikiem jest placówka lub organ prowadzący.
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo jest to szkolenie?
- mentorzy, nauczyciele początkujący, dyrektorzy, nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, średnich pedagog, psycholog, dyrektor
Program szkolenia:
- Podstawa prawna funkcjonowania nauczyciela początkującego i roli mentora.
- Zadania i obowiązki mentora w procesie wspierania młodego nauczyciela.
- Budowanie relacji mentor–nauczyciel: zasady, bariery, dobre praktyki.
- Obserwacja zajęć – na co zwracać uwagę, jak dokumentować.
- Informacja zwrotna – modele, przykłady, komunikacja wspierająca.
- Plan rozwoju nauczyciela początkującego – jak go tworzyć i monitorować.
- Narzędzia pracy mentora: arkusze, listy kontrolne, wzory dokumentów.
- Najczęstsze wyzwania w mentoringu i sposoby ich rozwiązywania.
Opis szkolenia:
Szkolenie to praktyczne wprowadzenie do roli mentora wspierającego nauczyciela początkującego. Uczestnicy poznają aktualne przepisy, zadania mentora oraz narzędzia do monitorowania rozwoju zawodowego młodego nauczyciela. Omówione zostaną skuteczne metody obserwacji zajęć, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz budowania planu rozwoju nauczyciela. Szkolenie kładzie nacisk na praktykę, przykłady z pracy szkoły oraz gotowe rozwiązania do zastosowania od zaraz.
Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS :
Po szkoleniu uczestnicy:
- Zrozumieją swoją rolę i zadania jako mentorzy.
- Nauczą się prowadzić wspierające rozmowy i udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Poznają praktyczne narzędzia do pracy z nauczycielem początkującym.
- Zdobędą gotowe materiały i przykłady z praktyki szkolnej.
- Wzmocnią swoje kompetencje coachingowe i komunikacyjne.
Prowadząca: Dorota Fornalska









