Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
- W jakiej formie otrzymam zaświadczenie? Imienne zaświadczenie w formacie PDF, do wydruku. Do pobranie wyłącznie z poziomu panelu uczestnika, po zalogowaniu się na Moje konto na www.cos.edu.pl
- Czy na zaświadczeniu jest podana forma szkolenia? Na dokumencie brak określenia formuły szkolenia on-line.
- Gdzie znajdę materiały ze szkolenia? Materiały do pobrania z poziomu: Moje konto>Pliki do pobrania.
- Ile czasu mam dostęp do szkoleń? Dostęp do szkoleń wynosi 6 m-cy.
- Czy na zaświadczeniach będą takie same daty? Data na zaświadczeniu, to data ukończenia szkolenia ( data uczestnictwa w szkoleniu na żywo lub data ukończenia szkolenia online)
1. Podsumowanie roku szkolnego dokumentacja nauczyciela. Obowiązkowe wpisy i zadania
Program szkolenia:
- Obowiązki wychowawcy klasy,
- Dokumentacja wychowawcy klasy,
- Dokumentacja uczniów – w tym uczniów ze SPE,
- Sprawozdania, analiza działań.
Opis szkolenia:
2. Ewaluacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole. Obligatoryjne zadania nauczycieli
Nagranie szkolenia z dn. 13.01. 2022 r.
Szkolenie jest swoistym wyposażeniem nauczycieli w umiejętność ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz prowadzenia jej dokumentacji.
Na szkoleniu:
1.Poznasz obowiązujące przepisy i obligatoryjne zadania zakresu udzielania PPP
2. Nauczysz się konstruować dokumentację ewaluacji PPP
3. Wzmocnisz kompetencje w zakresie udzielania skutecznej pomocy psychologiczno- pedagogicznej
Opis szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
Szkolenie pozwoli nauczycielom skutecznie planować działania z zakresu udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej, jej dokumentowania oraz ewaluacji. Ewaluacja jako ocena efektywności działań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej jest jednym z ważniejszych etapów pracy nauczyciela. Należy znać obowiązujące przepisy oraz ich praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy.
Program:
- Obowiązujące przepisy
- Obligatoryjne zadania w świetle prawa
- WOPFU i IPET – ocena efektywności
- Dokumentacja i narzędzia pomocne w ewaluacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
3. Modyfikacja IPET i dostosowań edukacyjnych
Nagranie szkolenia: 26.01.2022 r.
Opis szkolenia
Szkolenie to swoiste doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie modyfikacji IPET oraz dostosowań edukacyjnych dla uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Program szkolenia
- Procedury i przepisy prawa związane z omawianą dokumentacją.
- Praktyczne zastosowanie przepisów.
- Wskazówki, jak wspierać uczniów i rodziców oraz skutecznie współpracować w czasie epidemii.
Prowadza: Angelika Perdek-Chabinowska
4. Orzeczenia i opinie z PPP – trafna diagnoza i tworzenie dokumentacji
Nagranie szkolenia: 10.03.2022 r.
Szkolenie jest zbiorem praktycznych wskazówek dla nauczycieli jak odpowiednio interpretować zapisy dokumentacji uczniów z poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz jak tworzyć dostosowania wymagań edukacyjnych oraz IPET-y w nawiązaniu do opinii i orzeczeń.
Dla kogo jest to szkolenie: Wychowawców, pedagogów szkolnych, wszyskich nauczycieli pracujących z uczniami posiadającymi opinię lub orzeczenie z PPP.
Na szkoleniu:
- Zdobędziesz umiejętność prawidłowej modyfikacji dokumentów uczniów.
- Poznasz obowiązujące przepisy w tworzeniu dokumentacji ucznia z opinią lub orzeczeniem.
- Nauczysz się interpretować opinie i orzeczenia z PPP.
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Otrzymasz praktyczne wskazówki do pracy.
Opis Szkolenia:
Szkolenie pozwoli uczestnikom prawidłowo interpretować zapisy orzeczeń i opinii oraz tworzyć dokumentację zgodnie z przepisami prawa.
Program:
- Opinia z PPP
- Orzeczenie z PPP
- Wskazówki do interpretacji dokumentów z PPP
- Dostosowania wymagań edukacyjnych
- IPET i WOPFU
5. IPET w praktyce – Konstruowanie dokumentacji
Nagranie szkolenia: 20.01.2022 r.
Opis szkolenia „IPET w praktyce – Konstruowanie dokumentacji”
Szkolenie jest wprowadzeniem nauczycieli w samodzielne i sprawne konstruowanie niezbędnej dokumentacji do funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole.
Będziesz miał/a możliwość zaplanowania własnej pracy w celu sprawnego i efektywnego prowadzenia dokumentacji udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Korzyści ze szkolenia dla nauczycieli „IPET w praktyce – Konstruowanie dokumentacji”
Największą korzyścią jest pozyskanie wiedzy na temat konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogiczenej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Najważniejsze elementy szkolenia IPET/WOPFU
- Zadania zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- IPET– analiza 8 obszarów i ich zapisy.
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia- jak ją sporządzić.
- Ocena efektywności programu, modyfikacja programu-ewaluacja.
- Współpraca z rodzicami i PP w zakresie opracowania i modyfikacji IPET.
Dla kogo jest to szkolenie
- Dla wszystkich zainteresowanych nauczycieli,
- Dla pedagogów,
- Dla nauczycieli prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- wszystkich zainteresowanych,
Prowadząca:
Angelika Perdek Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.