Jeżeli jesteś pedagogiem specjalnym lub rozpoczynasz swoją karierę i szukasz materiałów oraz szkoleń, które wzbogacą Twój warsztat pracy, skorzystaj z naszego kursu. Kurs zawiera przeszło 6 godzin szkoleń online oraz materiały do edycji w formacie WORD/PDF.
CO ZNAJDZIESZ W KURSIE:
Moduł I
Szkolenie online: ABC pedagoga specjalnego. Zadania, obowiązki i formy ich realizacji
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Czas dostępu: 6 m-cy,
W tym module omawiane są:
- Pedagog specjalny – nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Przepisy prawa,
- Kwalifikacje pedagoga specjalnego,
- Zadania pedagoga specjalnego i formy ich realizacji,
- Dokumentacja pedagoga specjalnego.
Moduł II
Szkolenie online: Dokumenty pedagoga specjalnego – czyli jak dokumentować realizację swoich zadań?
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5,
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrana (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia),
- Czas dostępu: 6 m-cy.
W tym module omawiane są:
- Zadania pedagoga specjalnego w aspekcie dokumentacji specjalisty,
- Przykładowe zapisy w dzienniku,
- Obligatoryjne dokumenty oraz dokumenty dodatkowe ułatwiające realizację zadań.
Moduł III
Szkolenie online: Teczka Pedagoga Specjalnego – dokumentacja krok po kroku
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia)
- Czas dostępu: 6 miesiecy
W tym module omawiane są:
- Zadania pedagoga specjalnego – podstawa prawna
- Realizacja zadań pedagoga specjalnego
- Podstawowa dokumentacja pedagoga specjalnego
Moduł IV
Szkolenie online: Realizacja zadań pedagoga specjalnego i formy ich realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego szkolenia)
- Czas dostępu: 6 miesiecy
W tym module omawiane są:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Dokumentacja pedagoga specjalnego
- Jak prawidłowo prowadzić dziennik/wykaz zajęć
- Obligatoryjne zadania pedagoga w świetle przepisów
W ramach kursu otrzymasz materiały:
- Teczka pracy pedagoga specjalnego w szkole ( druki w formie elektronicznej)
- Plan pracy pedagoga specjalnego (przykładowy wzór)
- Ocena efektywności udzielonej ppp – tabela (przykładowy wzór)
- Ankieta otwarta diagnozująca dla nauczyciela (przykładowy wzór)
- IPET Asperger (przykładowy wzór)
- IPET ocena efektywności do wypełnienia (przykładowy wzór)
- IPET niep. w st. lekkim (przykładowy wzór)
- IPET zebranie (przykładowy wzór)
- KARTA Pomocy psychologiczno – pedagogicznej (przykładowy wzór)
- Końcowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (przykładowy wzór)
- Protokół zepołu PPP (przykładowy wzór)
- Przykładowy progaram indywidualnych zajęć rewaliadacyjnych dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową
- Standardy zatrudnienia materiał z MEiN
- Tabela do uzupełnienia- zapis rozmowy
- WOPFU (przykładowy wzór)
- Wniosek o objęcie PPP
- WOPFU poprzedzająca IPET (przykładowy wzór)
- Wykaz najnowszych aktów prawnych ważnych dla nauczyciela
- Przykładowy materiał na szkolenie dla rady pedagogicznej na temat roli wychowwcy klasy i indywidualizacji
- Wykaz uczniów Pomoc psychologiczno tabela do uzupełnienia
- Załącznik nr 2 do IPET- dostosowania edukacja wczesnoszkolna
- Teczka pracy pedagoga specjalnego – przedszkole ( druki w formie elektronicznej)
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka
- Arkusz diagnozy dziecka ( arkusz obserwacji)
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka (WOPFU)
- Arkusz opisu oddziału/ grupy
- Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny (IPET)
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
- Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
poniższy wywiad ma pomóc w uzyskaniu informacji na temat dziecka i jego środowiska wychowawczego. - Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
- Posiedzenie zespołu IPET i WOPFU
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
- Przykładowe ćwiczenia i zajęcia wspomagające prace na zajęciach w przedszkolu
- Przykładowe zgeneralizowane dostosowania wymagań w bieżącej pracy w grupie przedszkolnej (do modyfikacji)
- Przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego w przedszkolu (do modyfikacji zgodnie z realizowanymi zadaniami)
- SPE prezentacja dla nauczycieli
- Wczesne wspomaganie rozwoju -materiały
- Wykaz dzieci zakwalifikowanych do różnych form pomocy
- Wykaz instytucji do współpracy
- Narzędziownik pedagoga specjalnego ( druki w formie elektronicznej)
- Kwestionariusz SRD
- Zgeneralizowane dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów ze SPE do modyfikacji
- Materiały szkoleniowe dla rady pedagogicznej na temat diagnozy, specjalnych potrzeb edukacyjnych (do samodzielnej prezentacji)
- Arkusz obserwacji klasy (do wypełnienia)
- Arkusz obserwacji dziecka/ ucznia w celu planowania działań wspierających
- Materiał do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
- Rodzaje informacji od członków zespołu IPET, WOPFU
- Teczka Ewaluacji dla pedagoga specjalnego ( druki w formie elektronicznej)
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
- Ewaluacja udzielanej pomocy dla dziecka objętego kształceniem specjalnym. Wskazówki dla nauczycieli
- Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno terapeutyczny (IPET)
- Przykładowe sprawozdanie pedagoga specjalnego do samodzielnego uzupełnienia zgodnie z realnie prowadzonymi działaniami
- Przykładowy arkusz oceny efektywności udzielanej PPP do samodzielnej modyfikacji
- Przykładowy wpis do dziennika jako ocena efektowności PPP – ocena postępów dziecka
- Przykładowy wzór do samodzielnej modyfikacji okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia /uczennicy
- Przykładowy wzór modyfikacji IPET (do samodzielnej zmiany) modyfikacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia/ dziecka-
- Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w semestrze i roku szkolnego (przykładowe wzory x 2)
- Przykładowe sprawozdanie z pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej
- Sprawozdanie z zajęć dydaktyczno – wyrównawczych (przykładowy wzór)
- Zawiadomienie dla rodziców
Kurs dedykowany jest:
- początkującym pedagogom specjalnym
- dyrektorom
- nauczycielom i specjalistom pracującym w przedszkolach/ szkołach ogólnodostępnych
* kurs jest cyklem szkoleń z zakresu zadań, obowiązków i dokumentacji pedagoga specjalnego ( nie nadaje kwalifikacji).
Prowadząca:
Angelika Perdek-Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, odtwarzania osobom trzecim, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania).