Jak wspierać ucznia w procesie żałoby?
Data szkolenia: 14.11.2023 r. g. 17:00, liczba godzin: 1,5 ( godzina dydaktyczna), w tym praca własna z materiałami
ODPŁATNY dostęp:
opcja 1: nagranie, zaświadczenie
opcja 2 : nagranie, materiały, zaświadczenie
Szkolenie na żywo (odpłatny dostęp) w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzeniaokreślonych umiejętności.
Dla kogo jest szkolenie:
- specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pedagogów i psychologów szkolnych, zainteresowanych nauczycieli/wychowawców, studentów kierunków psychopedagogicznych.
Program szkolenia:
- Żałoba dziecka/nastolatka- cechy charakterystyczne, etapy przeżywania, czynniki utrudniające uporanie się z żalem po stracie.
- Reakcje emocjonalne młodego żałobnika.
- Przeżywanie żałoby w aspekcie rozwojowym.
- Fazy żałoby i wspierające działania otoczenia.
- Działania skoncentrowane na uczniu, rodzicach, zespole klasowym.
- Jak i kiedy rozmawiać o śmierci, żalu po stracie- pomocne wskazówk
Opis szkolenia:
Na zajęciach zostaną omówione
- Podstawowe pojęcia związane z przezywaniem żałoby, jej etapy, specyfika przeżywania w zależności od wieku dziecka
- Reakcje emocjonalne w żalu po stracie i ich reperkusje dla osoby w żałobie, jej bliskich i otoczenia
- Wskazania dla nauczyciela/wychowawcy dotyczące wsparcia samego ucznia/wychowanka oraz zespołu klasowego/grupy wychowawczej
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Uzupełnisz i uporządkują wiedzę związaną z przeżywaniem żałoby.
- Dowiesz się jak żałoba wpływa na poszczególne sfery funkcjonowania dzieci i młodzieży.
- Dowiesz się jak towarzyszyć młodemu żałobnikowi z punktu widzenia osoby profesjonalnie wspierających rozwój.
Prowadząca:
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy