Data i godzina szkolenia: 10.09.2024 r. godz. 18.00, Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu),
- materiały szkoleniowe: podstawę prawną i najważniejsze zapisy dotyczące obowiązku dostosowania wymagań edukacyjnych względem uczniów, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas I-III szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas IV-VIII szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla szkoły ponadpodstawowej, przykład wypełnionego arkusza dla ucznia z niższym niż przeciętnym rozwojem intelektualnym (dostępne po szkoleniu), TECZKA UCZNIA ZE SPE
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Dla kogo jest to szkolenie:
- nauczycieli i specjalistów szkół i placówek,
Program szkolenia:
- Różnorodność zespołu klasowego – indywidualne potrzeby edukacyjne.
- Przybliżenie pojęcia wymagań edukacyjnych i zasad ich opracowania.
- Indywidualizacja pracy z uczniem, a dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Wsparcie pedagoga specjalnego w rozpoznawaniu potrzeb uczniów oraz w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
- W jakim celu dostosowujemy wymagania edukacyjne?
- Podstawy prawne określające grupę uczniów, względem których nauczyciel ma obowiązek dostosować wymagania.
- Trzy obszary dostosowania wymagań edukacyjnych.
- Przykłady sposobów dostosowania wymagań podczas lekcji dla ucznia z niższym niż przeciętny poziomem intelektualnym.
- Zasady dokumentowania działań w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych.
Opis szkolenia:
Praca zróżnicowanym zespole klasowym wymaga od nauczyciela zróżnicowanego podejścia do poszczególnych uczniów i indywidualizowania pracy. Są jednak sytuacje, w których nauczyciel jest zobowiązany dostosowywać wymagania edukacyjne do potrzeb i możliwości ucznia. Podczas szkolenia zostaną przeanalizowane przepisy prawa dotyczące opracowywania wymagań edukacyjnych i dostosowań tych wymagań dla poszczególnych uczniów. Omówione zostaną obszary dostosowań i praktyczne przykłady dostosowań na zajęciach lekcyjnych. Przedstawiony zostanie przykładowy wzór arkusza dostosowania, który pozwoli na sprawne jego dokumentowanie.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi obowiązku opracowywania wymagań edukacyjnych i ich dostosowań dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat celów i założeń dostosowania wymagań.
- Poznasz obszary w jakich mogą planować dostosowanie wymagań względem uczniów.
- Będziesz wiedział/a, kto w szkole może im pomóc w diagnozowaniu potrzeb uczniów i prawidłowym reagowaniu na nie.
- Otrzymasz wzór arkusza dostosowania wymagań, wypełniony na przykładzie ucznia z niższymi możliwościami intelektualnymi.
Prowadząca: Sabina Müller
wykaz teczki:
- Wzór – Arkusz Diagnozy Dziecka,
- Okresowa WOPFU jako ewaluacja podejmowanych działań (wypełniony),
- Wzór – Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET),
- Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
- TERAPIA PEDAGOGICZNA – zestaw bibliograficzny- przydatne pozycje do pracy z uczniami ze SPE,
- Opis działań do dokumentacji,
- Informacja o ustalonych formach objęcia ucznia/uczennicy,
- Wniosek o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
- Wskazówki do wywiadu z rodzicami,
- Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole,
- Okresowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia/Uczennicy,
- Zawiadomienie IPET,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- IPET- Zespół Aspergera (wypełniony)
- IPET – niepełn. intele. w stopniu lekkim(wypełniony)
- IPET – wzór druku,
- Modyfikacja Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego dla ucznia (wypełniony),
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- WOPFU poprzedzający IPET (wypełniony)