Przepis na dobry dokument – tworzenie wymagań edukacyjnych zgodnych z prawem i dla ucznia

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe: Ebook pt. Zrozumieć wymagania.
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Informacje dodatkowe: Wystawiamy rachunek na osobę indywidualną oraz z odroczonym terminem płatności, gdy płatnikiem jest placówka lub organ prowadzący.

99,00 

Availability: Na stanie

Data i godzina szkolenia: 18.09.2025 r. godz. 17:00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Dla kogo jest to szkolenie:

  • Nauczyciele szkoły podstawowej

Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.

Program szkolenia:

  • Wprowadzenie: Czym są wymagania edukacyjne i po co je tworzymy?: Różnice między wymaganiami, celami i kryteriami oceniania. Rola wymagań edukacyjnych w pracy nauczyciela i procesie oceniania.
  • Podstawa prawna konstruowania wymagań edukacyjnych: Obowiązujące akty prawne i rozporządzenia MEN (art. 44b UoSO, rozporządzenia dot. oceniania). Zasada zgodności z podstawą programową i realnymi możliwościami ucznia. Omówienie obowiązków nauczyciela w kontekście tworzenia, komunikowania i stosowania wymagań.
  • Analiza podstawy programowej i programu nauczania.
  • Taksonomia celów kształcenia i cele operacyjne: Krótkie wprowadzenie do taksonomii Blooma. Cele operacyjne – język mierzalny, precyzyjny, oparty na działaniach ucznia.
  • Przepis na tworzenie wymagań edukacyjnych.
  • Formułowanie wymagań edukacyjnych – ćwiczenia: Tworzenie przykładowych zestawów wymagań do wybranego działu/zagadnienia. Omówienie przykładów, informacja zwrotna, wskazówki do wdrożenia w praktyce.
  • Technologie i narzędzia wspierające nauczyciela: Szablon tworzenia wymagań. Lista czasowników operacyjnych w różnych poziomach. Przykłady narzędzi cyfrowych wspierających konstruowanie i udostępnianie dokumentów (np. Canva, Word, Sway).
  • Czas na rozmowę – sesja pytań i odpowiedzi. Wymiana doświadczeń między uczestnikami. Wnioski z pracy

Opis szkolenia:

Szkolenie wyposaża nauczycieli w praktyczne umiejętności konstruowania wymagań edukacyjnych zgodnych z prawem oświatowym i podstawą programową. Uczestnicy poznają zasady tworzenia wymagań  z wykorzystaniem  taksonomii Blooma oraz nauczą się formułować je w języku celów operacyjnych – mierzalnym, zrozumiałym i przyjaznym dla ucznia. Dzięki warsztatowej formule nauczyciele stworzą własne wymagania, otrzymają gotowe szablony i podpowiedzi narzędzi cyfrowych przydatnych w udostępnianiu wymagań. Szkolenie wspiera także jasną komunikację z uczniami i rodzicami oraz porządkuje dokumentację nauczyciela w sposób spójny, przejrzysty i zgodny z przepisami.

Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS :

  • Przypomnisz sobie aktualne przepisy prawa dotyczące wymagań edukacyjnych i oceniania uczniów.
  • Nauczysz się odróżniać wymagania edukacyjne od kryteriów.
  • Opanujesz praktyczne umiejętności tworzenia wymagań edukacyjnych.
  • Nauczysz się efektywnego wykorzystania taksonomii Blooma do tworzenia wymagań.
  • Wzmocnisz kompetencje w zakresie budowania jasnych i zrozumiałych wymagań i kryteriów.
  • Zyskasz gotowe szablony, listy czasowników operacyjnych i inne przydatne materiały.
  • Otrzymasz inspiracje i materiały do wdrożenia w codziennej praktyce szkolnej.

Prowadząca: Dorota Podosrska

Wybierz:

Dokumentacja psychologa szkolnego i przedszkolnego, Dokumentacja psychologa szkolnego i przedszkolnego(pakiet)

Może spodoba się również…

Shopping Cart
Scroll to Top