Data i godzina szkolenia: 16.04.2025 r. godz. 18.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 3 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: skrypt prezentacji
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo jest to szkolenie:
- Nauczyciele, wychowawcy burs, internatów, placówek wielofunkcyjnych, pedagodzy, psycholodzy szkolni, specjaliści poradni psychologiczno- pedagogicznych, studenci kierunków psychopedagogicznych
Program szkolenia:
- Problematyka zachowań destrukcyjnych.
- Kryteria i obszary zachowań zaburzonych.
- Korygowanie zachowań i projektowanie pracy wychowawczej z trudnymi uczniami/wychowankami.
- Postawa nauczyciela/wychowawcy, a zachowania w klasie/grupie wychowawczej.
- Akcja – prowokacja.
- Wybrane metody pracy indywidualnej i grupowej.
- 21 rad- gdy sytuacja wymyka się spod kontroli.
Opis szkolenia:
Podczas szkolenia przyjrzymy się wybranym teoriom dotyczącym przyczyn trudnych zachowań ich przejawów widocznych w rzeczywistości szkolnej. Przyjrzymy się jak można wykorzystać wiedzę teoretyczną do bezpośrednich działań w klasie/grupie.
Nie wystarczy znać genezę problemów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym, niezmiernie ważne są konkretne strategie postępowania nauczycieli/wychowawców, W praktyce szkolnej (placówkowej) najlepiej chyba sprawdzają się te oparte na zasadach psychologii poznawczo-behawioralnej.
Kompetencje wychowawcze zawierają zarówno wiedzę psychologiczną, np. kryteria i obszary trudnych zachowań, umiejętności komunikacje (w zakresie komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej), kwestie związane z autoprezentacją nauczyciela i jego cechami osobowymi, metody radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami, a także znajomość przydatnych technik modyfikacji zachowania.
Obok przydatnej i łatwo przyswajalne teorii zajmiemy się i praktyką, nie zabraknie przykładów z doświadczeń zawodowych prowadzącej, konkretnych wskazówek i metod radzenia sobie z sytuacjami trudnymi wychowawczo
Przedstawione zostaną wybrane metody dotyczące zarówno pracy z grupą jak i z poszczególnymi uczniami/wychowankami (techniki oddziaływania indywidualnego)
Korzyści ze szkolenia:
- Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. zaburzonych zachowań ucznióo/wychowanków
- Poznasz wybrane techniki modyfikacji zachowania oraz metody pracy indywidualnej i grupowej
- Dowiesz się jakie zachowania pozawerbalne i werbalne powodują podniesienie lub obniżenie autorytetu nauczyciela/wychowawcy
Prowadząca: Joanna Nienałtowska – Padło