Nieneurotypowi w szkole. Spektrum autyzmu, ADHD, FASD – poradnik dla nauczyciela

Na szkoleniu przekazane będą podstawy wiedzy dotyczące wymienionych zaburzeń, a więc Zespołu Aspergera (spektrum autyzmu), ADHD i FAS, porozmawiamy o przyczynach, przejawach i charakterystycznych zachowaniach uczniów oraz  o tym, jak, wspierać ich w warunkach szkolnych

90,00 

Brak w magazynie

, , , , , , ,

Szkolenie offline – do odsłuchania. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.

Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).

Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5h   w tym praca własna z materiałami.

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do nagrania szkolenia  i materiałów szkoleniowych, będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia nagrania, przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach.

  • materiały szkoleniowe: Skrypt prezentacji ze szkolenia w formie PDF.

Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.


Dla kogo jest szkolenie:

  • nauczycieli/wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych, specjalistów poradni psychologiczno – pedagogicznych, studentów kierunków pedagogicznych

Program szkolenia:

  • ZA, ADHD, FASD – dajmy szansę i adekwatne wsparcie.
  • Cechy charakterystyczne – wiedzieć, by zrozumieć.
  • Pomocne wskazówki dla nauczycieli/wychowawców.
Opis szkolenia:

Zachowania trudne, nietypowe, uciążliwe dla otoczenia często wynikają z zaburzeń rozwojowych manifestujących się problemami w funkcjonowaniu szkolnym. Deficyty  komunikacyjne i społeczne oraz inne odmienności  rzutują na osiągnięcia szkolne także i wtedy nie stwierdza się niepełnosprawności intelektualnej. Tak dzieje się w przypadku Zespołu Aspergera (spektrum autyzmu) oraz Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej z Deficytem Uwagi (ADHD). Specyficzne cechy związane z kolejnym opisywanym zjawiskiem – FASD (Płodowy Zespół Alkoholowy) stanowią kolejne, trudne wyzwanie dla nauczyciele/wychowawców, tym bardziej, ze często grupa tych uczniów funkcjonuje bez rozpoznania, a więc i bez pomocnych wskazówek dla nauczycieli/wychowawców . Na szkoleniu przekazane będą podstawy wiedzy dotyczące wymienionych zaburzeń, a więc Zespołu Aspergera (spektrum autyzmu), ADHD i FAS, porozmawiamy o przyczynach, przejawach i charakterystycznych zachowaniach uczniów oraz  o tym, jak, wspierać ich w warunkach szkolnych

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. przedstawianych zaburzeń rozwojowych.
  • Dowiesz się jak efektywnie wspierać , uwzględniając specyfikę funkcjonowania opisywanej grupy uczniów.

Prowadząca: Joanna Nienałtowska-Padło

Opcja:

Nieneurotypowi w szkole. Spektrum autyzmu, ADHD, FASD (1), Nieneurotypowi w szkole. Spektrum autyzmu, ADHD, FASD (2)

Shopping Cart
Scroll to Top