Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania).
Teczka ucznia ze SPE
– to pomoc nauczycielom na wszystkich etapach edukacji w prowadzeniu dokumentacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce (uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, uczeń z opinią, uczeń potrzebujący wsparcia w wybranych formach PPP na wniosek). W teczce każdy nauczyciel (pedagog, wychowawca, osoba odpowiedzialna za koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce) otrzyma gotowe materiały w edytowalnej formie z możliwością modyfikacji do indywidualnych potrzeb ucznia i placówki.
Teczka to zbiór gotowych do wykorzystania plików:
- Arkusz oceny efektywności PPP;
- Arkusz OKRESOWEJ WOPFU, jako_ewaluacja podejmowanych działań modyfikacja zdalne – Wzór;
- Dostosowania (przykładowe – zapisy – wzory) – zbiór;
- IPET – aneks, kształcenie na odległość;
- IPET – „Asperger” – wzór;
- IPET – wypełniony – niepełnosprawność intelektualna wzór;
- IPET – wzór;
- IPET – zebranie;
- Karta pomocy pp;
- Karta ucznia w ramach PPP;
- Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Literatura – polecane pozycje, do pracy z uczniem ze SPE;
- Modyfikacja IPET – przykładowy wzór;
- Opis dokumentacji – teczka ucznia ze spe;
- Procedura organizowania i udzielania pomocy pp i dostosowania;
- WOPFU poprzedzająca IPET – przykładowy wzór;
- Wzór zawiadomienia IPET;
- Wykaz aktów prawnych – organizacja pomocy pp.
sporz./opr. Angelika Perdek – Chabinowska
Wariant 2: teczka ze szkoleniem:
Dostosowanie wymagań edukacyjnych – dokumentacja ucznia ze SPE
Szkolenie o dokumentacji ucznia ze SPE !
Nagranie szkolenia zd. 15.09.2022 r.
Opis szkolenia
Szkolenie zaopatrzy nauczycieli w wiedzę niezbędną przy pracy z uczniami ze SPE, ich klasyfikacją, możliwościami dostosowania form, metod i narzędzi pracy oraz prowadzenia obligatoryjnej dokumentacji.
Specjalne potrzeby edukacyjne wiążą się z odpowiednim podejściem do kształcenia i wychowania dostosowanym do możliwości ucznia. Szkolenie pozwoli uczestnikom zrozumieć, czym są SPE, jak je rozpoznawać, klasyfikować oraz kreować swoje zajęcia tak, aby wspierały uczniów.
Korzyści szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz swoje obowiązki względem uczniów ze SPE,
- Nauczysz się tworzyć dostosowania wymagań edukacyjnych,
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Otrzymasz przykładowe zapisy dostosowań wymagań edukacyjnych.
Program
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- klasyfikacja potrzeb.
- Dokumentacja – dostosowanie wymagań edukacyjnych w świetle przepisów prawa.
- Obszary dostosowania wymagań edukacyjnych.
- Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych na przykładach uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, mających problemy z koncentracją itp.
Dodatkowe, darmowe materiały edukacyjne dla uczestników szkolenia!
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia niesłyszącego lub słabo słyszącego,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia słabowidzącego/niedowidzącego,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia z niepełnosprawność ruchowa w tym afazja,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia z zespołem Aspergera,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia posiadającego dokumentację o potrzebie nauczania indywidualnego / zindywidualizowanej ścieżki kształceniu,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysgrafia, dysortografia, dysleksja, dyskalkulia),
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia z chorobą przewlekłą,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia z zaburzeniami zachowania i emocji,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia mającego wolne tempo pracy oraz trudności w koncentracji uwagi
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia z zaniedbaniami środowiskowymi związanymi z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia cudzoziemca w Szkole,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia szczególnie uzdolnionego,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym,
- Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dla kogo jest to szkolenie:
- nauczycieli wszystkich przedmiotów,
- pedagogów,
- wychowawców,
- wszystkich zainteresowanych,
Prowadząca
Angelika Perdek Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.