2-godziny dydaktyczne szkolenia na żywo w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym, z rozporządzeniem MEN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także 3 miesięcznym dostępem do nagrania oraz skryptu stanowiącego poszerzona wersję prezentacji
Funkcjonowanie dziecka nieśmiałego – emocje, zachowanie, samoorientacja
Szkolenie na żywo dla nauczycieli!
Data szkolenia: 13.04.2023 r. g.17:00
Program szkolenia
- Nieśmiałość – podstawowe pojęcia, definicje
- Przyczyny nieśmiałości
- Specyfika funkcjonowania dziecka nieśmiałego (emocje, zachowanie, samoorientacja)
- Wybrane techniki, ćwiczenia, przykładowe bajki terapeutyczne
- „Stany pokrewne”- introwertyzm i wysoka wrażliwość
Opis szkolenia
Problematyka funkcjonowania dzieci nieśmiałych zajmuje poczesne miejsce wśród różnych edukacyjnych i wychowawczych kłopotów.
Osoby skłonne do wycofywania się z aktywności społecznych, lękliwe, nadwrażliwe tracą wiele- nierzadko są oceniane niesprawiedliwie (wychowawczo), poniżej swoich możliwości (edukacyjnie), często też nie mają okazji rozwoju swoich potencjałów.
Otoczenie nie ma wiedzy, a czasem cierpliwości i czasu, żeby „wydobywać ukryte zalety i możliwości osób, które zdają się pozostawać na obrzeżach życia na własne życzenie.
Takie postrzeganie rodzi wtórne problemy we wszystkich sferach funkcjonowania, tracą wiele zarówno sami nieśmiali jak i ci, obok których oni żyją.
Korzyści ze szkolenia:
- Pogłębisz wiedzę teoretyczną nt. leku behawioralnego
- Przełożysz ją na konkretne wskazania i metody oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych
- Dokonasz porównania i rozróżnienia – między nieśmiałością, a zjawiskami o podobnych objawach zewnętrznych i introwertyzmem i WWO
Dla kogo jest to szkolenie
- pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych
- pedagogów i psychologów szkolnych
- zainteresowanych nauczycieli/wychowawców
- studentów kierunków pedagogicznych
Prowadząca
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności i pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.