PODSTAWY PRAWNE organizacji POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ i zatrudniania specjalistów

Cele szkolenia: zwiększenie kompetencji w zakresie prawidłowego i efektywnego organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i w szkole

189,00 

Brak w magazynie

,

Data i godzina szkolenia: 04.09.2024 r. godz. 18.00,. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
  • dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu),
  • materiały szkoleniowe: wykaz źródeł regulacji prawnych oraz najważniejsze zapisy regulujące organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wykaz podstawowych zadań dyrektora w zakresie organizacji pomocy psych.-ped., wzór procedury organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, arkusz pomocy psychologiczno-pedagogicznej – osobny dla przedszkoli, osobny dla szkół (dostępne po szkoleniu),
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Dla kogo jest to szkolenie:

  • Dyrektorów, nauczycieli i specjalistów przedszkoli, szkół i placówek,

Program szkolenia:

  • Obowiązki dyrektora w zakresie planowania i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Procedura objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
  • Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i w szkole oraz warunki ich organizacji.
  • Formy pomocy, których uruchomienie wymaga posiadanie w tej sprawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  • Niezbędne kwalifikacje nauczycieli pozwalające na realizację zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Zadania wychowawcy, jako koordynatora organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Zadania wszystkich nauczycieli w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów oraz udzielania pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
  • Dokumentacja działań związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielane nauczycielom i rodzicom.

Opis szkolenia:

Jedną z podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zarówno prowadzone statystyki, jak i doświadczenia nauczycieli pokazują, iż coraz większa grupa dzieci i młodzieży wymaga objęcia pomocą, a zadania w tym obszarze stają się coraz bardziej istotne dla stworzenia optymalnych warunków kształcenia i rozwoju. Szkolenie pozwoli na zwiększenie kompetencji w zakresie prawidłowego i efektywnego organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i w szkole.

 

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, będącymi delegacją do objęcia uczniów pomocą psychologiczno-pedagogiczną i jej prawidłowego organizowania, otrzymają podstawowe zapisy i źródła prawa.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat zadań dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów.
  • Przyjrzysz się możliwym formom udzielania pomocy oraz wymaganiom, jakie muszą być spełnione do ich realizacji, w tym wymaganiom kwalifikacyjnym nauczycieli.
  • Będziesz miał/a możliwość doprecyzowania, na czym polega udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
  • Otrzymasz wzory druków do wykorzystania podczas dokumentowania działań.

Prowadząca: Sabina Müller

wykaz teczki tutaj:

  1. Wzór – Arkusz Diagnozy  Dziecka,
  2. Okresowa WOPFU jako ewaluacja podejmowanych działań (wypełniony),
  3. Wzór – Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  4. Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET),
  5. Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  6. Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
  7. TERAPIA PEDAGOGICZNA – zestaw bibliograficzny- przydatne pozycje do pracy z uczniami ze SPE,
  8. Opis działań do dokumentacji,
  9. Informacja o ustalonych formach objęcia ucznia/uczennicy,
  10. Wniosek o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  11. Wskazówki do wywiadu z rodzicami,
  12. Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole,
  13. Okresowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia/Uczennicy,
  14. Zawiadomienie IPET,
  15. Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  16. IPET- Zespół Aspergera (wypełniony)
  17. IPET – niepełn. intele. w stopniu lekkim(wypełniony)
  18. IPET – wzór druku,
  19. Modyfikacja Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego dla ucznia (wypełniony),
  20. Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  21. WOPFU poprzedzający IPET (wypełniony)
Shopping Cart
Scroll to Top