Data i godzina szkolenia: 04.09.2024 r. godz. 18.00,. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu),
- materiały szkoleniowe: wykaz źródeł regulacji prawnych oraz najważniejsze zapisy regulujące organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wykaz podstawowych zadań dyrektora w zakresie organizacji pomocy psych.-ped., wzór procedury organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, arkusz pomocy psychologiczno-pedagogicznej – osobny dla przedszkoli, osobny dla szkół (dostępne po szkoleniu),
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Dla kogo jest to szkolenie:
- Dyrektorów, nauczycieli i specjalistów przedszkoli, szkół i placówek,
Program szkolenia:
- Obowiązki dyrektora w zakresie planowania i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Procedura objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i w szkole oraz warunki ich organizacji.
- Formy pomocy, których uruchomienie wymaga posiadanie w tej sprawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Niezbędne kwalifikacje nauczycieli pozwalające na realizację zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Zadania wychowawcy, jako koordynatora organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Zadania wszystkich nauczycieli w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów oraz udzielania pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
- Dokumentacja działań związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielane nauczycielom i rodzicom.
Opis szkolenia:
Jedną z podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zarówno prowadzone statystyki, jak i doświadczenia nauczycieli pokazują, iż coraz większa grupa dzieci i młodzieży wymaga objęcia pomocą, a zadania w tym obszarze stają się coraz bardziej istotne dla stworzenia optymalnych warunków kształcenia i rozwoju. Szkolenie pozwoli na zwiększenie kompetencji w zakresie prawidłowego i efektywnego organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i w szkole.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, będącymi delegacją do objęcia uczniów pomocą psychologiczno-pedagogiczną i jej prawidłowego organizowania, otrzymają podstawowe zapisy i źródła prawa.
- Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat zadań dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów.
- Przyjrzysz się możliwym formom udzielania pomocy oraz wymaganiom, jakie muszą być spełnione do ich realizacji, w tym wymaganiom kwalifikacyjnym nauczycieli.
- Będziesz miał/a możliwość doprecyzowania, na czym polega udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
- Otrzymasz wzory druków do wykorzystania podczas dokumentowania działań.
Prowadząca: Sabina Müller
wykaz teczki tutaj:
- Wzór – Arkusz Diagnozy Dziecka,
- Okresowa WOPFU jako ewaluacja podejmowanych działań (wypełniony),
- Wzór – Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET),
- Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
- TERAPIA PEDAGOGICZNA – zestaw bibliograficzny- przydatne pozycje do pracy z uczniami ze SPE,
- Opis działań do dokumentacji,
- Informacja o ustalonych formach objęcia ucznia/uczennicy,
- Wniosek o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
- Wskazówki do wywiadu z rodzicami,
- Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole,
- Okresowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia/Uczennicy,
- Zawiadomienie IPET,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- IPET- Zespół Aspergera (wypełniony)
- IPET – niepełn. intele. w stopniu lekkim(wypełniony)
- IPET – wzór druku,
- Modyfikacja Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego dla ucznia (wypełniony),
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- WOPFU poprzedzający IPET (wypełniony)