Autyzm i diada objawów: Nowe podejście diagnostyczne

Nabędziesz wiedzę i umiejętności niezbędnych do prawidłowej diagnozy dziecka z ASD zgodnie z najnowszą ICD 11 oraz DSMV. Poznasz istoty objawów zaburzenia, sposoby diagnozowania oraz konkretne metody, przydatne w terapii dzieci ze spektrum autyzmu.

90,00 

Availability: Na stanie

MEGA RABAT NA drugie szkolenie 60 % taniej

Metody behawioralne w motywowaniu i dyscyplinowaniu uczniów

Metody te nie tylko pomagają stworzyć uporządkowane środowisko edukacyjne, ale także pozwalają wspierać rozwój uczniów w sposób konsekwentny i przewidywalny.

Jak efektywnie pracować z uczniem ze spektrum autyzmu – techniki pracy

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy na temat  efektywnych metody pracy z dzieckiem z autyzmem.

Jak oceniać uczniów ze SPE na przykładzie języka polskiego, matematyki i przedmiotów ścisłych

Wzbogacisz wiedzę na temat wpływu zaburzeń na funkcjonowanie uczniów ze spe na lekcjach j.polskiego, matematyki oraz przedmiotów ścisłych

Szkolenie nagranie (do odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.

Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).

Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5  w tym praca własna z materiałami


Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
  • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe: prezentacja, Arkusz obserwacji dziecka w przedszkolu i szkole – do samodzielnego wypełnienia przez nauczycieli, Kwestionariusz do rozmowy z rodzicami – pytania, które mogą pomóc w zbieraniu informacji o funkcjonowaniu dziecka, Porównanie klasyfikacji ICD-10, ICD-11 i DSM-5 – tabela zestawiająca kluczowe różnice w diagnozowaniu ASD

Dla kogo szkolenie:

  • Logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studenci, oraz inne osoby zainteresowane

Program szkolenia:

  • Spektrum autyzmu,
  • ICD-10 kryteria diagnostyczne,
  • ICD-11 i diada zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • Grupy objawów,
  • Wyzwania procesu diagnostycznego,

Opis szkolenia:

Dlaczego proces diagnozy spektrum autyzmu bywa tak trudny? Spektrum autyzmu jest niezwykle różnorodne, a jego objawy różnią się u każdej osoby. W ostatnich latach diagnostyka psychologiczna skupiła się na nowej klasyfikacji ICD-11, opublikowanej przez WHO w 2018 roku. Według niej podstawą diagnozy nie jest już triada zachowań autystycznych, ale diada – dwie główne grupy objawów.Podczas szkolenia dowiesz się, jakie są te grupy, jakie cechy muszą być spełnione, aby postawić diagnozę, i dlaczego zmiany wprowadzone przez ICD-11 są tak istotne. Porozmawiamy także o wyzwaniach, jakie niesie ze sobą proces diagnozy.

Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Poznasz podstawę diagnozy dziecka z ASD,
  • Nauczysz się rozpoznawać spektrum autyzmu,
  • Zdobędziesz kompetencje do prowadzenia wstępnej diagnozy,

Prowadząca: dr Marta Koplejewska

Shopping Cart
Scroll to Top