1. Lęki rozwojowe u dzieci 2. Nie autyzm, lecz spectrum autyzmu. Co nowego przyniesie ICD 11? 3. Elementy arteterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością- propozycje ćwiczeń 4. Gry i zabawy sensoryczne, wspierające rozwój sensoryczny dziecka

  • 4 imienne zaświadczenia uczestnika szkolenia (format pdf do wydruku),
  • 6 miesięczny dostępy do szkoleń: 1. Lęki rozwojowe u dzieci.  2. Nie autyzm, lecz spectrum autyzmu. Co nowego przyniesie ICD 11?, 3. Elementy arteterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością – propozycje ćwiczeń. 4. Gry i zabawy sensoryczne.
  • materiały,

308,00 

Brak w magazynie

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  • W jakiej formie otrzymam zaświadczenie? Imienne zaświadczenie w formacie PDF, do wydruku. Do pobranie wyłącznie  z poziomu panelu uczestnika, po zalogowaniu się na Moje konto na www.cos.edu.pl 
  • Czy na zaświadczeniu jest podana forma szkolenia? Na dokumencie brak określenia  formuły szkolenia on-line.
  • Gdzie znajdę materiały ze szkolenia? Materiały do pobrania z poziomu: Moje konto>Pliki do pobrania.
  • Ile czasu mam dostęp do szkoleń? Dostęp do szkoleń wynosi 6 m-cy.
  • Czy na zaświadczeniach będą takie same daty? Data na zaświadczeniu, to data ukończenia szkolenia ( data uczestnictwa w szkoleniu na żywo lub data ukończenia szkolenia online)

1. „Lęki rozwojowe u dzieci”leki

Szkolenie online. Nagranie 23.05.2022 r.

Program szkolenia

  • Lęk: jakie są mechanizmy jego powstawania, skąd się bierze i co go podtrzymuje?
  • Jak może przejawiać się lęk u dzieci?
  • Kiedy warto sprawdzić, czy problemy dziecka nie są powodowane lękiem?
  • Przykładowe rodzaje lęków (mutyzm wybiórczy, lęk separacyjny).
  • Lęki typowe dla poszczególnych etapów rozwoju.

Opis szkolenia

Strach jest naturalną reakcją organizmu na zagrożenia i sytuacje niebezpieczne. Już od pierwszych chwil życia dzieci doświadczają różnego rodzaju lęków, które bardzo często są związane z naturalnym procesem rozwoju i charakterystyczne dla danego wieku. Lęk jest bowiem nieodłącznym elementem rozwoju: pojawia się zarówno w dorosłym życiu, jak i na przestrzeni wczesnodziecięcych lat, gdzie pełni istotną, psychofizjologiczną rolę. Niestety, zdarza się, że dziecięcy lęk przestaje pełnić swoją adaptacyjną funkcję i staje się centralnym objawem diagnozowanych u dzieci zaburzeń.

Podczas webinaru zostaną omówione najczęstsze przyczyny lęków u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy powstawania lęku, skąd się bierze, co go podtrzymuje, jak może się przejawiać u dzieci. Prowadząca przedstawi rodzaje lęków oraz narzędzia do pracy z lękiem. Na zakończenie opowie również jak pracować nad poczucie bezpieczeństwa u dziecka.

ICD112. „Nie autyzm, lecz spectrum autyzmu. Co nowego przyniesie ICD 11?”

Szkolenie online! Nagranie: 19.05.2022r.

Celem szklenia jest usystematyzowanie wiedzy na temat najnowszej klasyfikacji ICD 11  dotyczącej spektrum autyzmu

Program szkolenia

  • Krótka historia  klasyfikacji ICD-10.
  • Klasyfikacja ICD-11 ( angielska wesja).
  • Rewolucja w nazewnictwie całościowych zaburzeń rozwoju
  • Nie autyzm, lecz spectrum autyzmu.
  • Czy klasyfikacja ICD-11 to zmiana na lepsze?!

Opis szkolenia

Zmiany budzą lęk. Przyzwyczajeni do obowiązującej od lat 90’ klasyfikacji ICD-10 możemy obawiać się zamieszania, jakie wprowadzi nowa klasyfikacja chorób ICD-11 opublikowana kilka miesięcy temu. Co się zmieni? Do czego trzeba będzie przywyknąć? Czy nadal będzie obowiązywać takie samo nazewnictwo?

Czy błędem jest używanie określeń „zespół Aspergera” lub „diagnoza autyzmu”? Jaką terminologię należy stosować w orzeczeniach wydawanych przez poradnie? Kiedy najważniejsze zmiany w klasyfikacji będą oficjalnie obowiązywały w Polsce?
Jeżeli chcesz zgłębić wiedze na temat klasyfikacji ICD-11, to szkolenie jest adresowane właśnie do Ciebie.

Elementy arteterapii3. „Elementy arteterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością- propozycje ćwiczeń”

Szkolenie online! Nagranie: 12.05.2022r. 

Program szkolenia

  • Czym jest arteterapia?
  • Metody arteterapii.
  • Cele i funkcje arteterapii.
  • Zastosowanie.
  • Przykładowe dzieła  tworzone różnymi technikami, również cyfrowymi.

Opis szkolenia

Arteterapia to twórczy trening, który może być z powodzeniem wykorzystywany w pracy z dzieckiem. Stanowi ona bezpieczny i akceptowany przez dzieci i młodzież sposób wypowiedzi tego, co jest trudne do opisania słowami. Daje możliwość symbolicznego wyrazu trudnych przeżyć, doświadczeń i emocji w bezpiecznych warunkach, w formie mówienia „nie wprost”. Często też obniża napięcie i pomaga nazwać problem. Stosując tę formę terapii zachęcamy także do twórczego spędzania czasu, podczas którego dzieci (chociaż na chwilę) wyzbywają się problemów, w związku z czym dochodzi także do wyciszenia i swego rodzaju oczyszczenia, co przejawia się często jako odczucie ulgi i lekkości wewnętrznej. Podczas webinarium  zostaną przedstawione  ciekawe pomysły prac plastycznych nakierowanych na pobudzenie podstawowych zdolności i umiejętności twórczych dzieci.

Gry i zabawy sensoryczne wspierajace rozwoj sensoryczny dziecka4. „Gry i zabawy sensoryczne, wspierające rozwój sensoryczny dziecka

Nagranie szkolenia: 06.06.2022r.

Celem szklenia jest zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej gier i zabaw sensorycznych

Program szkolenia

  • Definicja zabawy oraz jej skuteczność.
  • Zaburzenia integracji sensorycznej.
  • Propozycje gier i zabaw wspierających rozwój sensoryczny dziecka.
  • Praktyka pedagogiczna.

Opis szkolenia

Jak wykazują badania, liczba dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego systematycznie wzrasta. Szacuje się, że obecnie ponad 15% polskich dzieci wykazuje zaburzenia SI. Aby wesprzeć ich rozwój, podczas zajęć terapeutycznych wprowadza się różnorodne ćwiczenia stymulujące różne systemy zmysłowe. Podczas szkolenia poznasz gry i zabawy wspierające rozwój sensoryczny dziecka, które z powodzeniem wykorzystasz we własnej praktyce zawodowej.

Prowadząca: dr Marta Koplejewska

Marta Kroplejewskanauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.  W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była  prodziekan,  w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.

Shopping Cart
Scroll to Top