1. Lęki rozwojowe u dzieci, 2. Gry i zabawy sensoryczne, 3. Elementy terapii ręki, 4. Gotowe scenariusze zajęć oparte na Metodzie Dobrego Startu

Otrzymasz:

  • 4 zaświadczenia w formacie PDF do pobrania
  • 4 szkolenia
  • 6 m-cy dostępu do szkoleń
  • materiały

Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej.

89,00 

SKU: pakiet-4-online-szkole-2022 Kategoria: Członkostwo: Pakiet szkoleń – 4

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  • W jakiej formie otrzymam zaświadczenie? Imienne zaświadczenie w formacie PDF, do wydruku. Do odbioru z poziomu panelu uczestnika, po zalogowaniu się na Moje konto na www.cos.edu.pl 
  • Czy na zaświadczeniu jest podana forma szkolenia? Na dokumencie brak określenia  formuły szkolenia on-line.
  • Gdzie znajdę materiały ze szkolenia? Materiały do pobrania z poziomu: Moje konto>Pliki do pobrania.
  • Ile czasu mam dostęp do szkoleń? Dostęp do szkoleń wynosi 6 m-cy.
  • Czy na zaświadczeniach będą takie same daty? Data na zaświadczeniu, to data ukończenia szkolenia ( data uczestnictwa w szkoleniu na żywo lub data ukończenia szkolenia online)

1. „Lęki rozwojowe u dzieci”

Nagranie szkolenia zd. 23.05.2022 r.

Program szkolenia

  • Lęk: jakie są mechanizmy jego powstawania, skąd się bierze i co go podtrzymuje?
  • Jak może przejawiać się lęk u dzieci?
  • Kiedy warto sprawdzić, czy problemy dziecka nie są powodowane lękiem?
  • Przykładowe rodzaje lęków (mutyzm wybiórczy, lęk separacyjny).
  • Lęki typowe dla poszczególnych etapów rozwoju.

Opis szkolenia

Strach jest naturalną reakcją organizmu na zagrożenia i sytuacje niebezpieczne. Już od pierwszych chwil życia dzieci doświadczają różnego rodzaju lęków, które bardzo często są związane z naturalnym procesem rozwoju i charakterystyczne dla danego wieku. Lęk jest bowiem nieodłącznym elementem rozwoju: pojawia się zarówno w dorosłym życiu, jak i na przestrzeni wczesnodziecięcych lat, gdzie pełni istotną, psychofizjologiczną rolę. Niestety, zdarza się, że dziecięcy lęk przestaje pełnić swoją adaptacyjną funkcję i staje się centralnym objawem diagnozowanych u dzieci zaburzeń.

Podczas webinaru zostaną omówione najczęstsze przyczyny lęków u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy powstawania lęku, skąd się bierze, co go podtrzymuje, jak może się przejawiać u dzieci. Prowadząca przedstawi rodzaje lęków oraz narzędzia do pracy z lękiem. Na zakończenie opowie również jak pracować nad poczucie bezpieczeństwa u dziecka.

2.”Gry i zabawy sensoryczne, wspierające rozwój sensoryczny dziecka

Nagranie szkolenia zd. 06.06.2022r.

Celem szklenia jest zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej gier i zabaw sensorycznych

Program szkolenia

  • Definicja zabawy oraz jej skuteczność.
  • Zaburzenia integracji sensorycznej.
  • Propozycje gier i zabaw wspierających rozwój sensoryczny dziecka.
  • Praktyka pedagogiczna.

Opis szkolenia

Jak wykazują badania, liczba dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego systematycznie wzrasta. Szacuje się, że obecnie ponad 15% polskich dzieci wykazuje zaburzenia SI. Aby wesprzeć ich rozwój, podczas zajęć terapeutycznych wprowadza się różnorodne ćwiczenia stymulujące różne systemy zmysłowe. Podczas szkolenia poznasz gry i zabawy wspierające rozwój sensoryczny dziecka, które z powodzeniem wykorzystasz we własnej praktyce zawodowej.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące konstruowania zabaw na różne systemy zmysłowe.
  • Wprowadzisz elementy terapii SI w codziennej pracy dydaktycznej.
  • Rozszerzysz swój warsztat pracy o praktyczne gry i zabawy wspierające rozwój sensomotoryczny.

Dla kogo jest to szkolenie:
dla osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej z osobami ze spetrum autyzmu

3.”Elementy terapii ręki”

Szkolenie online dla nauczycieli!

Nagranie szkolenia zd. 05.04.2022 r.

W jaki sposób ocenić poziom funkcjonowania dzieci? Jak skutecznie pracować z dzieckiem z zaburzeniami małej motoryki? Jak pracować nad deficytami, wykorzystując do tego celu zabawę? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas wideoszkolenia dr Marty Koplejewskiej „Elementy terapii ręki”.

Program szkolenia

  • Budowa ręki.
  • Mała motoryka i związane z nią zaburzenia.
  • Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny.
  • Najefektywniejsze techniki i metody stosowane w terapii ręki.
  • Wskazania do terapii ręki.
  • Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane w pracy z dziećmi.

Opis szkolenia

Praca z dziećmi z różnorodnymi deficytami rozwojowymi stawia przed pedagogiem i terapeutą szereg wyzwań i zachęca do ciągłego pogłębiania swojej wiedzy. W przypadku trudności grafomotorycznych czy manualnych do popularnych metod stosowanych w pracy z dziećmi należy terapia ręki.

Podczas szkolenia, które poprowadzi dr Marta Koplejewska, uczestnicy poznają zasady terapii ręki. Dowiedzą się, w jaki sposób ocenić poziom funkcjonowania dziecka i jak ćwiczenia dobrać do indywidualnych potrzeb dziecka. Prowadząca skupi się przede wszystkim na wiedzy praktycznej z zakresu ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami małej i dużej motoryki, niskimi umiejętnościami grafomotorycznymi i zagrożonymi dysgrafią: pokaże uczestnikom przykładowe zabawy normalizujące i rozwijające sprawność ręki.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Pogłębisz lub zdobędziesz wiedzę na temat terapii ręki ( cel, przebieg, efekty ).
  • Poznasz najefektywniejsze techniki i metody stosowane w terapii ręki.
  • Zdobędziesz wiedzę dotyczącą wskazania do  prowadzenia terapii ręki.
  • Uzyskasz inspiracje  dotyczące ćwiczenia i zabaw wykorzystywanych w pracy z dziećmi.

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli,
  • terapeutów,
  • wszystkich pracujących z dziećmi,

4. „Gotowe scenariusze zajęć oparte na Metodzie Dobrego Startu”

Szkolenie na żywo dla nauczycieli!

Data szkolenia: 15.11. 2022r. g.17:00

Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie dotyczące skuteczności wykorzystania Metody Dobrego Startu, podczas wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci, aktywizowania rozwoju funkcji psychomotorycznych oraz sposobów korygowania zaburzeń.

Program szkolenia

  • Metoda Le Bon Depart jako pierwowzór MDS
  • Geneza w Polsce MDS
  • Założenia MDS
  • Techniki stosowane w MDS
  • Aspekty i ćwiczenia zgodnie z założeniami MDS
  • Cele stosowania MDS
  • Zastosowanie MDS
  • Praktyczne wskazówki dotyczące stosowania MDS

Opis szkolenia

Jako nauczyciel z pewnością zdajesz sobie sprawę, że u wielu dzieci można zaobserwować fragmentaryczne zaburzenia psychomotoryczne. Często stanowią one przeszkodę w skutecznej nauce i adaptacji do środowiska szkolnego. Dlatego tak ważne jest stosowanie odpowiednich metod aktywizujących rozwój psychomotoryczny dzieci.

Jedną z najbardziej znanych metod  stosowanych do pracy z dziećmi jest Metoda Dobrego Startu  (MDS) Marty Bogdanowicz. Jej  głównym celem jest aktywizowanie rozwoju funkcji psychomotorycznych oraz korygowanie zaburzeń rozwoju.  Metoda jest doskonałym sposobem wspierania rozwoju psychomotorycznego dziecka z zastosowaniem wielozmysłowości. Podczas szkolenia poznasz  fenomen metody stosowanej od kilkudziesięciu  lat oraz uzyskasz wiele cennych wskazówek dotyczących wykorzystania jej w praktyce

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS

  • Poznasz genezę  i założenia MDS  jako metodą psychoruchowego wpierania rozwoju dzieci.
  • Zdobędą wiedzę teoretyczna dotyczącą stosowania tej metody oraz płynących korzyści podczas jej stosowania.
  • Nauczysz się prawidłowo angażować wszystkie funkcje poznawcze podczas używania MDS.
  • Zdobędą wiedzę praktyczną

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,
  • terapeutów
  • osób pracujących z dziećmi

Prowadząca: dr Marta Koplejewska

nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.  W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była  prodziekan,  w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.

Shopping Cart
Przewiń do góry