Kurs jest cyklem szkoleń z zakresu kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania Wystawiane przez nas zaświadczenie o ukończeniu kursu, nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu/nie nadaje kwalifikacji, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu.
Kurs przygotuje Cię, do prowadzenia zajęć z zakresu kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania. Cykl szkoleń dostarczają sprawdzonych metod pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy borykają się z trudnościami w zarządzaniu emocjami i zachowaniam.
Otrzymane zaświadczenie, jest potwierdzeniem ukończeniem „kursu” online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności, pracę nad rozwojem własnym uczestnika. Stanowi potwierdzenie doskonalenia zawodowego, w procesie awansu zawodowego.
Otrzymasz:
- 4 zaświadczenia w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku, zgodne z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045)
- dostęp do kursu i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od zakupu kursu. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe zawierające tekst, ze slajdów prezentacji prezentowanych podczas kursu.
Dla kogo jest kurs:
- Nauczyciele, specjaliści szkoła podstawowa
Program kursu:
Moduł nr 1,
- liczba godzin szkolenia: 3, (godz. dydakt.)
Zajęcia wprowadzające:
I część – „Założenia Treningu Zastępowania Agresji”
- Cele i podstawowe założenia TZA.
- Zasady tworzenia grup zajęciowych i kryteria doboru uczestników.
- Kompetencje i zadania trenera.
- Główne komponenty TZA.
- Program zajęć i prowadzona dokumentacja.
- Struktura jednostki zajęciowej.
II część – „Omówienie zajęć wprowadzających grupę do procesu”
- Przedstawienie się.
- Indywidualne cele i oczekiwania uczestników.
- Określenie celów grupy.
- Opracowanie zasad prowadzenia zajęć, w tym opracowanie kontraktu grupowego.
- Co nas łączy? Przykłady ćwiczeń integrujących grupę.
- Akceptacja i tolerancja. Nasza postawa względem różnorodności.
- Identyfikowanie swoich mocnych i słabych stron.
Moduł nr 2,
- liczba godzin szkolenia: 3, (godz. dydakt.)
- zaświadczenie,
Trening Kontroli Złości
- Złość jest OK.
- Co wywołuje złość? Analiza wyzwalaczy zewnętrznych i wewnętrznych.
- Praca z ciałem – przykładowe ćwiczenia.
- Ćwiczenia na relaksację.
- Reduktory – sposoby na obniżenie napięcia wywołującego złość.
- Sytuacja-myśli-uczucia. Elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
- Samoświadomość. Konsekwencje złości i autorefleksja.
- Zauważ i doceń – o samonagradzaniu
Moduł nr 3,
- liczba godzin szkolenia: 3, (godz. dydakt.)
- zaświadczenie,
Trening Umiejętności Społecznych
-
- Rozpoznawanie emocji u siebie i innych.
- Czy jest empatia?
- Jak radzić sobie ze smutkiem, lękiem, co pamiętamy o radzeniu sobie ze złością?
- Zasady skutecznej komunikacji.
- Moc w umiejętności zadawania pytań.
- Umiejętność proszenia o pomoc.
- O porozumieniu bez przemocy Marshalla B. Rosenberga.
- Metoda „FUCO” – jako przykład nieagresywnego komunikatu „JA”.
- Metoda SBI -2 – jako przykład dawania informacji zwrotnej.
- Asertywność – czym jest i jak ją ćwiczyć.
- Jak reagować na zaczepki i podpuszczanie?
- Kompromisy – czy są możliwe?
- Umiejętność przegrywania.
Moduł nr 4,
- liczba godzin szkolenia: 3, (godz. dydakt.)
- zaświadczenie,
Trening Wnioskowania Moralnego. Podsumowanie zajęć.
I. „Trening Wnioskowania Moralnego”
- Dylemat moralny – czym jest i w jakim stopniu ma wpływ na moje życie.
- By nasze decyzje były dojrzałe moralnie – czego potrzebujemy?
- Przykłady ćwiczeń do analizy dylematów moralnych.
- Refleksje nad uzasadnieniem wyborów, prowadzenie dyskusji.
II część – „Podsumowanie zajęć TZA”
- Podsumowanie wszystkich zajęć.
- Udzielenie informacji zwrotnych uczestnikom.
- Co dalej?
III część – „Podsumowanie kursu z TZA”
-
-
- Współpraca z rodzicami przed i w trakcie prowadzenia zajęć.
- Zachowania trudne podczas zajęć – funkcje zachowań trudnych i strategie reagowania na nie.
- Informacje zwrotne dla uczestników.
- Podsumowanie przez uczestników kursu.
- Panel pytań i odpowiedzi dla uczestników kursu.
-
Opis kursu:
Kurs Treningu Zastępowania Agresji to program szkoleniowy skierowany do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi trudności w zakresie kontroli emocji i zachowań agresywnych. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć w oparciu o metodologię ART, która łączy trzy kluczowe komponenty: Trening umiejętności społecznych, Kontrola złości, Trening moralnego rozumowania.
Podczas kursu uczestnicy poznają teoretyczne podstawy ART, analizują przykłady praktyczne i uczą się prowadzenia sesji treningowych. Szkolenie obejmuje również ćwiczenia warsztatowe, które rozwijają kompetencje trenerskie i umożliwiają praktyczne zastosowanie metod ART w pracy z różnymi grupami wiekowymi.
Korzyści z kursu w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Rozwinięcie umiejętności prowadzenia treningów grupowych – nauka skutecznych metod pracy z grupami, szczególnie w kontekście trudnych emocji i zachowań.
- Poznanie sprawdzonych narzędzi terapeutycznych – uczestnicy poznają praktyczne techniki kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania.
- Wzrost kompetencji w pracy z osobami przejawiającymi trudności w zachowaniu – szkolenie pomaga lepiej rozumieć mechanizmy agresji i efektywnie wspierać uczestników zajęć.
- Możliwość adaptacji metod do różnych grup wiekowych i środowisk – uczestnicy uczą się dostosowywać program ART do potrzeb dzieci i młodzieży.
- Wzmocnienie własnych kompetencji interpersonalnych – kurs rozwija umiejętności komunikacyjne, empatię i refleksję nad własnym stylem pracy.
Prowadząca: Sabina Müller