Data i godzina szkolenia: 24.11.2025 r. godz. 19:00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami. Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5, w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo jest to szkolenie:
- nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- wychowawców i pedagogów szkolnych,nauczycieli wspomagających,
- dyrektorów szkół i osób odpowiedzialnych za organizację wsparcia ucznia ze spektrum autyzmu,
- psychologów i terapeutów współpracujących ze szkołami.
Program szkolenia:
- Zrozumieć zmysły – wprowadzenie do integracji sensorycznej
- Rozpoznawanie sygnałów przeciążenia u ucznia
- Strategie reagowania w czasie kryzysu
- Dostosowanie środowiska szkolnego
- Współpraca i planowanie wsparcia
Opis szkolenia:
Uczniowie z zespołem Aspergera często zmagają się z trudnościami w przetwarzaniu bodźców sensorycznych. Zbyt głośne dźwięki, intensywne światło czy dotyk mogą wywoływać u nich niepokój, problemy z koncentracją, a nawet reakcje kryzysowe. Dla nauczyciela oznacza to konieczność nie tylko rozumienia mechanizmów sensorycznych, ale także umiejętności szybkiego reagowania i dostosowywania warunków nauczania.
Szkolenie daje uczestnikom praktyczny plan działania, który ułatwia rozpoznanie sygnałów przeciążenia, skuteczne reagowanie w sytuacjach trudnych oraz wprowadzenie prostych zmian w organizacji lekcji i środowisku klasy, aby uczniowie z zespołem Aspergera mogli uczyć się w warunkach sprzyjających ich rozwojowi.
Korzyści ze szkolenia:
- Zrozumienie, jak funkcjonuje układ sensoryczny ucznia z zespołem Aspergera.
- Umiejętność rozpoznawania sygnałów przeciążenia i adekwatnego reagowania.
- Poznanie skutecznych metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach w klasie.
- Wiedza, jak dostosować przestrzeń, organizację dnia i materiały dydaktyczne do potrzeb ucznia.
- Wzrost poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
- Poprawa atmosfery w klasie oraz lepsze wyniki edukacyjne ucznia dzięki zmniejszeniu stresu sensorycznego.
Prowadząca: Amelia Dziurda – Multan