Data i godzina szkolenia: 19.02.2025 r. godz. 17.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: prezentacja, Arkusz obserwacji dziecka w przedszkolu i szkole – do samodzielnego wypełnienia przez nauczycieli, Kwestionariusz do rozmowy z rodzicami – pytania, które mogą pomóc w zbieraniu informacji o funkcjonowaniu dziecka, Porównanie klasyfikacji ICD-10, ICD-11 i DSM-5 – tabela zestawiająca kluczowe różnice w diagnozowaniu ASD
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo szkolenie:
- Logopedzi, psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studenci, oraz inne osoby zainteresowane
Program szkolenia:
- Spektrum autyzmu,
- ICD-10 kryteria diagnostyczne,
- ICD-11 i diada zaburzeń ze spektrum autyzmu,
- Grupy objawów,
- Wyzwania procesu diagnostycznego,
Opis szkolenia:
Dlaczego proces diagnozy spektrum autyzmu bywa tak trudny? Spektrum autyzmu jest niezwykle różnorodne, a jego objawy różnią się u każdej osoby. W ostatnich latach diagnostyka psychologiczna skupiła się na nowej klasyfikacji ICD-11, opublikowanej przez WHO w 2018 roku. Według niej podstawą diagnozy nie jest już triada zachowań autystycznych, ale diada – dwie główne grupy objawów.Podczas szkolenia dowiesz się, jakie są te grupy, jakie cechy muszą być spełnione, aby postawić diagnozę, i dlaczego zmiany wprowadzone przez ICD-11 są tak istotne. Porozmawiamy także o wyzwaniach, jakie niesie ze sobą proces diagnozy.
Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz podstawę diagnozy dziecka z ASD,
- Nauczysz się rozpoznawać spektrum autyzmu,
- Zdobędziesz kompetencje do prowadzenia wstępnej diagnozy,
Prowadząca: dr Marta Koplejewska