Data i godzina szkolenia: 13.11.2025 r. godz. 19:00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo szkolenie:
- nauczycieli przedszkoli i szkół
Opis szkolenia:
„Żaden ekspert z zewnątrz – wychowawca, pedagog, psycholog – nie osiągnie rezultatów, które są dostępne dla wyposażonego w odpowiednie narzędzia nauczyciela” (Życie w szkolnej klasie”)
„Nie trzeba dokonywać przeszczepu osobowości, aby nauczyć się strategii kontrolowania zachowania i skutecznie stosować je w praktyce.
Nie trzeba także z nabożnym zapałem wdrażać wszystkich rad udzielanych przez najmodniejsze >autorytety< w tej dziedzinie ani poświęcać własnego stylu nauczania w imię nowinek”. („Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą?)
Powyższe cytaty stanowią rodzaj zapowiedzi treści, które będę chciała zaprezentować podczas zajęć.
Jak świat światem, trudne zachowania młodego pokolenia stanowią, przynajmniej w jakiejś części, przyczynę siwizny na szacownych, nauczycielskich skroniach.
Nawet jeśli niewielki procent uczniów to klasowi „rozrabiacy”, to sama ich działalność oraz standardowe, w okresie dojrzewania „naśladownictwo” wynikające z potrzeby akceptacji i przynależności powodują problemy w sprawnym
i efektywnym prowadzeniu zajęć.
Warto więc dokonać przeglądu skutecznych metod dyscyplinujących i sposobów modelowania postaw uczniowskich opartych na konsekwencji, przewidywalności, wzajemnym szacunku oraz na jasnym i klarownym systemie wzmocnień, zarówno pozytywnych jak i negatywnych.
Na szkoleniu porozmawiamy o tym, co musimy wiedzieć, zanim podejmiemy działania wychowawcze, o wadze umiejętności zachowania dystansu emocjonalnego, a także o budowaniu relacji z uczniami, metodach wywierania wpływu i innych, istotnych aspektach kierowania klasa/grupa wychowawczą.
Program szkolenia :
- Do czego zmierzamy?
- Tytułem przypomnienia – zachowania trudne – kryteria, obszary
- Kilka słów nt. życia w szkolnej klasie. Piramida zmian
- Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz działać
- Wybrane strategie kontrolowania zachowań
- Konsekwencja w praktyce
- Model stopniowanych kar i nagród
- Profesjonalne wywieranie wpływu
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Uzupełnią i uporządkują podstawową wiedzę nt. trudnych, problematycznych zachowań uczniów
- Poznają metody wywierania wpływu na społeczność klasową
- Poznają konkretne i praktyczne metody i techniki zarządzania grupa oraz modelowania postaw uczniów/wychowanków
Prowadząca: Joanna Nienałtowska – Padło