Data i godzina szkolenia: 10.03.2025 r. godz. 19.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):3 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 1 m-c lub 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: Skrypt prezentacji ze szkolenia w formie PDF,
Dla kogo jest szkolenie:
-
nauczycieli/wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych, specjalistów poradni psychologiczno – pedagogicznych, studentów kierunków pedagogicznych
Program szkolenia:
- Wybrane typologie postaw uczniowskich
- Typy uczniów – plusy i minusy
- Jak stworzyć profil klasy?
- Pilność i twórczość jako kryteria podziału
- Zwycięzca, zadaniowiec, oryginał, przegrywający
- Temperament w szkolnej ławce
- Ogólne wskazówki do pracy edukacyjno-wychowawczej
- Wpływ postaw i strategii oddziaływań nauczycieli.
Opis szkolenia:
Od tego jak ułożymy sobie we własnych głowach nasz obraz klasy (oczekiwania do uczenia się i zachowania, cele zajęć, normy i wymagania), zależy w dużej mierze nasza codzienna praca z dziećmi i młodzieżą.
Oczywiście wpływających na to czynników jest bardzo wiele, natomiast może warto przyjrzeć się porządkującym szkolną „różnorodność” klasyfikacją poszczególnych typów.
W związku z tym, na szkoleniu pragnę przedstawić jeden z możliwych sposobów diagnozowania typów uczniów opisaną w książce H. Luszczyńskiego.
Przyjrzymy się czterem grupom- typom intelektualnym, emocjonalnym, działającym i współpracującym.
Sprawdzimy jakie zalety i wady posiadają, jakie metody porządkowania zachowań i rozwijania potencjałów poznawczych sprawdzą się najlepiej, i jak, w związku z tym – tworzyć profil klasy.
Przedstawiona zostanie także inna typologia, oparta na kryteriach mających zastosowanie w każdej szkole – pilności (zdyscyplinowanie, terminowość) oraz twórczości (kreatywność, oryginalność, samodzielność).
Nie zabraknie także klasyfikacji wynikającej z różnic temperamentalnych, przyjrzymy się, jak jeden z wymiarów osobowości- introwertyzm/ekstrawertyzm wpływa na funkcjonowanie szkolne naszych milusińskich.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
-
-
- Zapoznasz się z podstawami teoretycznymi przestawianych typologii uczniowskich
- Wypracujesz i otrzymasz wskazówki dotyczące przełożenia nabytej wiedzy na praktyczną pracę z uczniami
- Nauczysz się tworzyć profil klasy
-
Prowadząca: Joanna Nienałtowska-Padło