Opcja 1
1 – godzina dydaktyczna szkolenia online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także 3 miesięcznym dostępem do nagrania na okres 3 m-cy.
„Lęki rozwojowe u dzieci „
Data nagrania: 09.05.2023 r. g. 19:00
Celem szklenia jest zdobycie wiedzy dotyczącej leków rozwojowych
Program szkolenia
- Lęk: jakie są mechanizmy jego powstawania, skąd się bierze i co go podtrzymuje?
- Jak może przejawiać się lęk u dzieci?
- Kiedy warto sprawdzić, czy problemy dziecka nie są powodowane lękiem?
- Przykładowe rodzaje lęków (mutyzm wybiórczy, lęk separacyjny).
- Lęki typowe dla poszczególnych etapów rozwoju.
Opis szkolenia
Strach jest naturalną reakcją organizmu na zagrożenia i sytuacje niebezpieczne. Już od pierwszych chwil życia dzieci doświadczają różnego rodzaju lęków, które bardzo często są związane z naturalnym procesem rozwoju i charakterystyczne dla danego wieku. Lęk jest bowiem nieodłącznym elementem rozwoju: pojawia się zarówno w dorosłym życiu, jak i na przestrzeni wczesnodziecięcych lat, gdzie pełni istotną, psychofizjologiczną rolę. Niestety, zdarza się, że dziecięcy lęk przestaje pełnić swoją adaptacyjną funkcję i staje się centralnym objawem diagnozowanych u dzieci zaburzeń.
Podczas webinaru zostaną omówione najczęstsze przyczyny lęków u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy powstawania lęku, skąd się bierze, co go podtrzymuje, jak może się przejawiać u dzieci. Prowadząca przedstawi rodzaje lęków oraz narzędzia do pracy z lękiem. Na zakończenie opowie również jak pracować nad poczucie bezpieczeństwa u dziecka.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz rodzaje lęków występujących w okresie przedszkolnym,
- Zdobędziesz wiedzę o sposobach przejawiania się lęku u dzieci,
- Zdobędziesz wiedzę o metodach wspierania dziecka w przezwyciężaniu lęków rozwojowych,
- Poznasz narzędzia do pracy z dzięckiem lękowym.
Dla kogo jest to szkolenie
- osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowe
Opcja 2
1. „Lęki rozwojowe u dzieci”
Szkolenie na żywo!
Data: 09.05.2023 r. g. 19:00
Program szkolenia
- Lęk: jakie są mechanizmy jego powstawania, skąd się bierze i co go podtrzymuje?
- Jak może przejawiać się lęk u dzieci?
- Kiedy warto sprawdzić, czy problemy dziecka nie są powodowane lękiem?
- Przykładowe rodzaje lęków (mutyzm wybiórczy, lęk separacyjny).
- Lęki typowe dla poszczególnych etapów rozwoju.
Opis szkolenia
Strach jest naturalną reakcją organizmu na zagrożenia i sytuacje niebezpieczne. Już od pierwszych chwil życia dzieci doświadczają różnego rodzaju lęków, które bardzo często są związane z naturalnym procesem rozwoju i charakterystyczne dla danego wieku. Lęk jest bowiem nieodłącznym elementem rozwoju: pojawia się zarówno w dorosłym życiu, jak i na przestrzeni wczesnodziecięcych lat, gdzie pełni istotną, psychofizjologiczną rolę. Niestety, zdarza się, że dziecięcy lęk przestaje pełnić swoją adaptacyjną funkcję i staje się centralnym objawem diagnozowanych u dzieci zaburzeń.
Podczas webinaru zostaną omówione najczęstsze przyczyny lęków u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy powstawania lęku, skąd się bierze, co go podtrzymuje, jak może się przejawiać u dzieci. Prowadząca przedstawi rodzaje lęków oraz narzędzia do pracy z lękiem. Na zakończenie opowie również jak pracować nad poczucie bezpieczeństwa u dziecka.
Dla kogo jest to szkolenie
- osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowe
2.”Gry i zabawy sensoryczne, wspierające rozwój sensoryczny dziecka“
Nagranie szkolenia zd. 06.06.2022r.
Celem szklenia jest zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej gier i zabaw sensorycznych
Program szkolenia
- Definicja zabawy oraz jej skuteczność.
- Zaburzenia integracji sensorycznej.
- Propozycje gier i zabaw wspierających rozwój sensoryczny dziecka.
- Praktyka pedagogiczna.
Opis szkolenia
Jak wykazują badania, liczba dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego systematycznie wzrasta. Szacuje się, że obecnie ponad 15% polskich dzieci wykazuje zaburzenia SI. Aby wesprzeć ich rozwój, podczas zajęć terapeutycznych wprowadza się różnorodne ćwiczenia stymulujące różne systemy zmysłowe. Podczas szkolenia poznasz gry i zabawy wspierające rozwój sensoryczny dziecka, które z powodzeniem wykorzystasz we własnej praktyce zawodowej.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące konstruowania zabaw na różne systemy zmysłowe.
- Wprowadzisz elementy terapii SI w codziennej pracy dydaktycznej.
- Rozszerzysz swój warsztat pracy o praktyczne gry i zabawy wspierające rozwój sensomotoryczny.
Dla kogo jest to szkolenie:
dla osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej z osobami ze spetrum autyzmu
3.”Elementy terapii ręki”
Szkolenie online dla nauczycieli!
Nagranie szkolenia zd. 05.04.2022 r.
W jaki sposób ocenić poziom funkcjonowania dzieci? Jak skutecznie pracować z dzieckiem z zaburzeniami małej motoryki? Jak pracować nad deficytami, wykorzystując do tego celu zabawę? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas wideoszkolenia dr Marty Koplejewskiej “Elementy terapii ręki”.
Program szkolenia
- Budowa ręki.
- Mała motoryka i związane z nią zaburzenia.
- Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny.
- Najefektywniejsze techniki i metody stosowane w terapii ręki.
- Wskazania do terapii ręki.
- Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane w pracy z dziećmi.
Opis szkolenia
Praca z dziećmi z różnorodnymi deficytami rozwojowymi stawia przed pedagogiem i terapeutą szereg wyzwań i zachęca do ciągłego pogłębiania swojej wiedzy. W przypadku trudności grafomotorycznych czy manualnych do popularnych metod stosowanych w pracy z dziećmi należy terapia ręki.
Podczas szkolenia, które poprowadzi dr Marta Koplejewska, uczestnicy poznają zasady terapii ręki. Dowiedzą się, w jaki sposób ocenić poziom funkcjonowania dziecka i jak ćwiczenia dobrać do indywidualnych potrzeb dziecka. Prowadząca skupi się przede wszystkim na wiedzy praktycznej z zakresu ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami małej i dużej motoryki, niskimi umiejętnościami grafomotorycznymi i zagrożonymi dysgrafią: pokaże uczestnikom przykładowe zabawy normalizujące i rozwijające sprawność ręki.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Pogłębisz lub zdobędziesz wiedzę na temat terapii ręki ( cel, przebieg, efekty ).
- Poznasz najefektywniejsze techniki i metody stosowane w terapii ręki.
- Zdobędziesz wiedzę dotyczącą wskazania do prowadzenia terapii ręki.
- Uzyskasz inspiracje dotyczące ćwiczenia i zabaw wykorzystywanych w pracy z dziećmi.
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli,
- terapeutów,
- wszystkich pracujących z dziećmi,
4. „Gotowe scenariusze zajęć oparte na Metodzie Dobrego Startu”
Szkolenie online dla nauczycieli!
Data szkolenia: 15.11. 2022r. g.17:00
Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie dotyczące skuteczności wykorzystania Metody Dobrego Startu, podczas wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci, aktywizowania rozwoju funkcji psychomotorycznych oraz sposobów korygowania zaburzeń.
Program szkolenia
- Metoda Le Bon Depart jako pierwowzór MDS.
- Geneza w Polsce MDS.
- Założenia MDS.
- Techniki stosowane w MDS
- Aspekty i ćwiczenia zgodnie z założeniami MDS.
- Cele stosowania MDS
- Zastosowanie MDS
- Praktyczne wskazówki dotyczące stosowania MDS
Opis szkolenia
Jako nauczyciel z pewnością zdajesz sobie sprawę, że u wielu dzieci można zaobserwować fragmentaryczne zaburzenia psychomotoryczne. Często stanowią one przeszkodę w skutecznej nauce i adaptacji do środowiska szkolnego. Dlatego tak ważne jest stosowanie odpowiednich metod aktywizujących rozwój psychomotoryczny dzieci.
Jedną z najbardziej znanych metod stosowanych do pracy z dziećmi jest Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz. Jej głównym celem jest aktywizowanie rozwoju funkcji psychomotorycznych oraz korygowanie zaburzeń rozwoju. Metoda jest doskonałym sposobem wspierania rozwoju psychomotorycznego dziecka z zastosowaniem wielozmysłowości. Podczas szkolenia poznasz fenomen metody stosowanej od kilkudziesięciu lat oraz uzyskasz wiele cennych wskazówek dotyczących wykorzystania jej w praktyce
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz genezę i założenia MDS jako metodą psychoruchowego wpierania rozwoju dzieci.
- Zdobędą wiedzę teoretyczna dotyczącą stosowania tej metody oraz płynących korzyści podczas jej stosowania.
- Nauczysz się prawidłowo angażować wszystkie funkcje poznawcze podczas używania MDS.
- Zdobędą wiedzę praktyczną
Dla kogo jest to szkolenie - nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,
- terapeutów,
- osób pracujących z dziećmi
Prowadząca: dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności i pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.