Szkolenie offline – do odsłuchania. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).
Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia nagrania. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe,
Dla kogo szkolenie:
- pedagogów i psychologów szkolnych, zainteresowanych nauczycieli/wychowawców, nauczycieli współorganizujących, asystentów, studentów kierunków pedagogicznych, rodziców
Opis szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób, które pracują lub towarzyszą w codziennym życiu młodym ze spektrum autyzmu – wychowawców, nauczycieli (szczególnie nauczycieli rewalidacji, wspomagających),asystentów, rodziców/opiekunów oraz wszystkich, którzy są zainteresowani problematyką, chcą zrozumieć, skutecznie wspierać i rozwijać niewątpliwe potencjały osób ze spektrum. Uczestnicy uzupełnią i uporządkują wiedzę nt. ZA w aspekcie funkcjonowania szkolnego, dowiedzą się też jakie trudności wewnętrzne są udziałem młodych ludzi ze spektrum i jakie mogą być tego konotacje dla najbliższego otoczenia, czy grupy społecznej (klasy, zespołu wychowawczego), zapoznają się też z podstawowymi różnicami wynikającymi z płci.
W oparciu o literaturę autorstwa osób ze spektrum autyzmu oraz specjalistów z nimi pracujących przedstawione zostaną problemy w sferze poznawczej, komunikacyjnej, relacyjnej i behawioralnej, w sposób możliwie najbliższy postrzeganiu rzeczywistości przez osoby nieneurotypowe. Nie zabraknie praktycznych wskazówek .
Program szkolenia :
- Spektrum autyzmu – krótkie przypomnienie najważniejszych pojęć i informacji.
- Dziecko ze spektrum w klasie i grupie wychowawczej.
- „Profesorowie” i „ filozofki”, rzecz o różnicach wynikających z płci.
- Najbardziej stresogenne czynniki wg osób ze spektrum autyzmu.
- Dżungla społeczna, „afekt płaski”, skomplikowane relacje z relacjami – czyli świat neurotypowy oczami osób ze spektrum.
Prowadząca:
Joanna Nienałtowska-Padło