Kurs "Trening Zastępowania Agresji"

dla nauczycieli, specjalistów szkoły podstawowej.

Cykl szkoleń pozwalający nabyć umiejętności,  do prowadzenia zajęć TZA.

Kurs jest cyklem szkoleń na żywo (webinarów) za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1 1, z zakresu kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania.  Cykl szkoleń dostarcza sprawdzonych metod pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy borykają się z trudnościami w zarządzaniu emocjami i zachowaniami.

Jeśli pracujesz w edukacji, terapii, resocjalizacji lub chcesz rozwijać swoje kompetencje w pracy z grupami, ten kurs jest właśnie dla Ciebie!

I spotkanie –14.10.2025 r.

II spotkanie – 21.10.2025r .

III spotkanie – 28.10.2025 r.

IV spotkanie – 04.11.2025 r.

Kurs "Trening Zastępowania Agresji"

to program szkoleniowy skierowany do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, przejawiającymi trudności w zakresie kontroli emocji i zachowań agresywnych. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć w oparciu o metodologię ART, która łączy trzy kluczowe komponenty: Trening Kontroli Złości, Trening Umiejętności Społecznych, Trening Wnioskowania Moralnego.

Korzyści dla uczestnika!

Rozwinięcie umiejętności prowadzenia treningów grupowych

– nauczysz się skutecznych metod pracy z grupami, szczególnie w kontekście trudnych emocji i zachowań

Poznanie sprawdzonych narzędzi terapeutycznych

– poznasz praktyczne techniki kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania.

Możliwość adaptacji metod do różnych grup wiekowych i środowisk

nauczysz się dostosowywać program ART do potrzeb dzieci i młodzieży.

Wzmocnienie własnych kompetencji interpersonalnych

– rozwiniesz umiejętności komunikacyjne, empatię i refleksję nad własnym stylem pracy.

Wzmocnienie własnych kompetencji interpersonalnych

– rozwiniesz umiejętności komunikacyjne, empatię i refleksję nad własnym stylem pracy.

Kurs "Trening Zastępowania Agresji" to:

Uzyskanie zaświadczenia MEN o ukończeniu kursu

(zgodne z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli)potwierdzającego nabycie umiejętności, do prowadzenia zajęć „Trening Zastępowania Agresji"( w formacie PDF, do samodzielnego wydruku - przesyłany na e-mail po zakończeniu kursu).

12 godzin dydaktycznych,

w całości prowadzonych online, za pomocą platformy Clickmeeting.

6 miesięcy dostępu,

do nagrania kursu.

Materiał edukacyjny

zawierający tekst, ze slajdów prezentacji prezentowanych podczas kursu.

Aktywne uczestnictwo,

w całym przebiegu kursu.

Możliwość zadawania pytań,

podczas bieżących zajęć oraz po zakończeniu kursu.

Jeżeli planujesz udział w kursie, to możesz ubiegać się u dyrekcji o pokrycie jego kosztów.

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli COS jest niepubliczną placówką oświatową, która w swoich zadaniach statutowych obejmuje doskonalenie zawodowe nauczycieli, m.in. za pomocą platformy szkoleniowej na www.cos.edu.pl oraz posiada akredytację Kujawsko – Pomorskiego Kuratora Oświaty.

Inwestycja

to tylko
599
499
  • Promocja wygasa 20.09.2025 r.

Cykl szkoleń pozwalający nabyć umiejętności,  do prowadzenia zajęć TZA.

Agenda kursu

I spotkanie – 14.10.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting

Zajęcia wprowadzające

I część – „Założenia Treningu Zastępowania Agresji”

  • Cele i podstawowe założenia TZA.
  • Zasady tworzenia grup zajęciowych i kryteria doboru uczestników.
  • Kompetencje i zadania trenera.
  • Główne komponenty TZA.
  • Program zajęć i prowadzona dokumentacja.
  • Struktura jednostki zajęciowej.

II część – „Omówienie zajęć wprowadzających grupę do procesu”

  • Przedstawienie się.
  • Indywidualne cele i oczekiwania uczestników.
  • Określenie celów grupy.
  • Opracowanie zasad prowadzenia zajęć, w tym opracowanie kontraktu grupowego.
  • Co nas łączy? Przykłady ćwiczeń integrujących grupę.
  • Akceptacja i tolerancja. Nasza postawa względem różnorodności.
  • Identyfikowanie swoich mocnych i słabych stron.

Zaświadczenie, jest potwierdzeniem ukończeniem „kursu” oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności, pracę nad rozwojem własnym uczestnika. Stanowi potwierdzenie doskonalenia zawodowego.

Kurs, nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu/nie nadaje kwalifikacji( to nie jest kurs trenerski), nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. 

II spotkanie – 21.10.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting

Trening Kontroli Złości

  • Złość jest OK.
  • Co wywołuje złość? Analiza wyzwalaczy zewnętrznych i wewnętrznych.
  • Praca z ciałem – przykładowe ćwiczenia.
  • Ćwiczenia na relaksację.
  • Reduktory – sposoby na obniżenie napięcia wywołującego złość.
  • Sytuacja-myśli-uczucia. Elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
  • Samoświadomość. Konsekwencje złości i autorefleksja.
  • Zauważ i doceń – o samonagradzaniu

III spotkanie – 28.10.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting

Trening Umiejętności Społecznych

    • Rozpoznawanie emocji u siebie i innych.
    • Czym jest empatia?
    • Jak radzić sobie ze smutkiem, lękiem, co pamiętamy o radzeniu sobie ze złością?
    • Zasady skutecznej komunikacji.
    • Moc w umiejętności zadawania pytań.
    • Umiejętność proszenia o pomoc.
    • O porozumieniu bez przemocy Marshalla B. Rosenberga.
    • Metoda „FUCO” – jako przykład nieagresywnego komunikatu „JA”.
    • Metoda SBI -2 – jako przykład dawania informacji zwrotnej.
    • Asertywność – czym jest i jak ją ćwiczyć.
    • Jak reagować na zaczepki i podpuszczanie?
    • Kompromisy – czy są możliwe?
    • Umiejętność przegrywania.

IV spotkanie – 04.11.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting

Trening Wnioskowania Moralnego. Podsumowanie zajęć.

I. „Trening Wnioskowania Moralnego”

  • Dylemat moralny – czym jest i w jakim stopniu ma wpływ na moje życie.
  • By nasze decyzje były dojrzałe moralnie – czego potrzebujemy?
  • Przykłady ćwiczeń do analizy dylematów moralnych.
  • Refleksje nad uzasadnieniem wyborów, prowadzenie dyskusji.

II część – „Podsumowanie zajęć TZA”

  • Podsumowanie wszystkich zajęć.
  • Udzielenie informacji zwrotnych uczestnikom.
  • Co dalej?

III część – „Podsumowanie kursu z TZA”

      • Współpraca z rodzicami przed i w trakcie prowadzenia zajęć.
      • Zachowania trudne podczas zajęć – funkcje zachowań trudnych i strategie reagowania na nie.
      • Informacje zwrotne dla uczestników.
      • Podsumowanie przez uczestników kursu.
      • Panel pytań i odpowiedzi dla uczestników kursu.
teczki 1

Prowadząca: Sabina Müller

pedagog, oligofrenopedagog, logopeda, trener w oświacie, trener Treningu Zastępowania Agresji, dyplomowany coach. Szkoleniowiec i wykładowca. Obszar szczególnego zainteresowania to planowanie, organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Właściciel firmy „Coaching Mentoring Szkolenia. Sabina Müller”, od kilkunastu lat pedagog poradni psychologiczno-pedagogicznej, doświadczenie w pełnieniu funkcji dyrektora poradni. Pozostałe doświadczenia zawodowe – konsultant w ośrodku doskonalenia zawodowego, pedagog szkolny, wychowawca świetlicy, pedagog w świetlicy socjoterapeutycznej, logopeda w przedszkolu. Ekspert na liście MEN w sprawie awansu zawodowego nauczycieli biorący czynny w pracach komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych. Były członek zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Dorota Jakubczak

biuro@cos.edu.pl

729 922 401

Okladka karuzeli 1 1
Koszyk
Przewijanie do góry