Data i godzina kursu: 01.03.2025 r. godz. 16.00 – 20:00 z 15 minutową przerwą. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 5, 5 w tym praca własna z materiałami.
Kurs odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do kursu ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed kursem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Kurs doskonalący w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończony jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania kursu i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się kursu. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: skrypt prezentacji.
- możliwość zadawania pytań prowadzącej kurs ( po części merytorycznej kursu).
Dla kogo jest kurs
- Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, terapeuci
Program kursu
- Czym jest dialog motywujący?
- Duch dialogu motywującego i stosunek do ucnia/rodzica.
- Kluczowe elementy: partnerstwo, akceptacja, współczucie, wywoływanie.
- Cztery procesy: angażowanie, ukierunkowywanie, wywoływanie, planowanie.
- Kluczowe strategie komunikacyjne.
- Wywoływanie – przygotowanie do zmian; ambiwalencja – język zmiany i podtrzymania, przygotowawczy język zmiany; mobilizujący język zmiany, język podtrzymania; znaczenie wartości, elastyczność w reakcjach
na problemy i priorytety. - Doświadczanie dialogu motywującego – przykłady i praktyczne rozwiązania
Opis kursu
Dialog motywujący , to oparty na współpracy, zorientowany na cel sposób komunikowania się, zwracający szczególną uwagę na język zmiany. Ma on w zamierzeniu umocnić osobistą motywację i zobowiązanie do osiągnięcia konkretnego celu
przez wydobycie oraz zbadanie u osoby jej własnych powodów do zmiany w atmosferze akceptacji i współczucia. Jest on zatem doskonałą metodą wspierającą proces wychowawczy uczniów, a także pozwalającą na efektywną współpracę z ich rodzicami.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają sposoby komunikacji, które pozwalają na tworzenie nici porozumienia z uczniami, a także ich rodzicami w oparciu o akceptację i wzajemne zrozumienie. Dowiedzą się, jak towarzyszyć innym osobom w zmianie, jak angażować uczniów i rodziców w proces rozwiązywania trudności wychowawczych oraz jak budować.
Korzyści z kursu:
- Wzmocnisz kompetencje wychowawcze.
- Poznają efektywne sposoby: wspierania uczniów w procesie wychowawczym, zwłaszcza w procesie zmiany, rozwiązywania trudności z uczniami poprzez angażowanie ich, wdrażanie uch do brania odpowiedzialności za swoje zachowania, współpracy z rodzicami uczniów, pracy z oporem uczniów/rodziców.
- Otrzymasz przykłady praktycznych rozwiązań, inspirację do codziennej pracy oraz do samorozwoju.
Prowadząca
dr Adrianna Kloskowska