ADHD w szkolnej ławce! Przyczyny, objawy oraz sposoby pracy z uczniem z ADHD

Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.

90,00 

Brak w magazynie

Data i godzina szkolenia: 29.10.2024 r. godz. 17.00, Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 2,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do pokoju webinarowego ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe:  skrypt stanowiący poszerzoną wersję prezentacji oraz bibliografię.

Program szkolenia

  • ADHD –aspekty formalne (ICD 11, DSM V)
  • ADHD- trochę biologii
  • Wskaźniki diagnostyczne w obszarach poszczególnych objawów osiowych
  • Uczeń z ADHD w szkole – organizacja nauki szkolnej
  • Wybrane strategie postępowania z uczniem/wychowankiem
  • Uwaga na efekt Jóźwiaka
  •  Kilka istotne uwagi dla osób wspierających rozwój
  • ADHD w Stumilowym lesie

Opis szkolenia

ADHD należy kategorii „zaburzenia neurorozwojowych”. Według klasyfikacji DSM V ADHD stwierdza się, gdy „u osoby badanej występuje trwały wzór zaburzeń uwagi i/lub nadruchliwości – impulsywności, który zakłóca funkcjonowanie i rozwój”, przy czym klika objawów z poszczególnych objawów osiowych wystąpiło przed 12 rokiem życia i w przynajmniej dwóch sytuacjach.

Środowisko szkolne należy do obszarów, gdzie wymienione wzorce zachowania są szczególnie widoczne, a związane z nimi uciążliwości mogą zakłócić bohaterom niniejszego szkolenia, funkcjonowanie zarówno w wymiarze edukacyjnym, jak i emocjonalno- społecznym,

Drugą stronę medalu stanowi fakt, że kształtowanie wszechstronnego rozwoju nadruchliwych, rozproszonych i nierzadko porywczych „milusińskich” jest dużym i niełatwym wyzwaniem dla nauczycieli/wychowawców.

Tak więc na szkoleniu zaprezentowane zostaną główne objawy osiowe ADHD i wybrane, praktyczne strategie postępowania zarówno z punktu widzenia edukacji, jak i problematyki wychowawczej.

Nie zabraknie wskazówek dotyczących pogłębionej pracy z dziećmi i młodzieżą, według schematu (akronimu) HOPE (ang. pomoc, zobowiązanie, plany, zachęta).

Na koniec prowadząca zaprosi uczestników do Stumilowego Lasu, by przyjrzeć się oryginalnej  i interesującej klasyfikacji typów ADHD, która pomoże poszerzyć perspektywę postrzegania młodych z tym specjalnym „dodatkiem” do osobowości i – mam nadzieję – będzie inspiracją do efektywnej pracy z nimi.

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę na temat ADHD, co pozwoli im lepiej rozpoznawać i zrozumieć specyfikę ich funkcjonowania
  • Dowiedzą się, jak dostosować metody nauczania i wychowania, aby wspierać rozwój uczniów z ADHD w oparciu o mocne strony, co przełoży się na efektywną pracę z nimi
  • Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki radzenia sobie z trudnościami w nauce i zachowaniu wynikającymi z objawów osiowych zaburzenia hiperkinetycznego

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli,
  • wychowawców,
  • specjalistów zajmujących się dzieckiem i rodziną,
  • studentów kierunków psychopedagogicznych.

Prowadząca: Joanna Nienałtowska-Padło

Shopping Cart
Scroll to Top