„Kurs” to zbiór szkoleń online (webinarów) dzięki, którym:
- wzbogacisz swoją wiedzę dotyczącą funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu
- poznasz sposoby rozwijania umiejętności językowych i społecznych dzieci/ osób z autyzmem i Zespołem Aspergera poprzez sytuacje z codziennego życia
- zdobędziesz wiedzę z zakresu metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
- poznasz systemy znaków stosowanych w AAC.
- poznasz grupę użytkowników AAC.
- dowiesz się na temat korzyści płynących z AAC.
- usystematyzujesz wiedzę na temat specyfiki zajęć rewalidacyjnych organizowanych w placówce ogólnodostępnej i integracyjnej
- pogłębisz wiedzę na temat skutecznej komunikacji zespołu nauczycieli i specjalistów uczących dziecko/ucznia z autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- poznasz propozycję metod pracy, które stosuje się w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
- nauczysz się w trafny sposób dobierać metody do konkretnego dziecka.
- zmocnisz kompetencje w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Co znajdziesz w „KURSIE”:
- 8 godzin dydaktycznych szkoleń
- 5 zaświadczeń ( zaświadczenie z każdego modułu oraz zaświadczenie po ukończeniu kursu – wszystkich modułów)
- 4 moduły szkoleniowe
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
- materiały szkoleniowe
Program „Kursu”:
Moduł I – Szkolenie online „AAC – czyli o komunikacji alternatywnej w pracy z uczniami z różnego typu dysfunkcjami
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 2
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- AAC jako komunikacja wspierająca i alternatywna
- System znaków manualnych
- System znaków graficznych
- System znaków przestrzenno – dotykowych
- Kiedy stosujemy komunikację AAC?
- Grupy użytkowników AAC
- Systemy AAC stosowane w Polsce
Materiały:
Prowadząca dr Marta Koplejewska
Moduł II – Szkolenie online Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną – sprawdzone metody pracy
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 2
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Istota niepełnosprawności (pojęcie, etiologia, klasyfikacja).
- Zasady ortodydaktyki – zasady i założenia edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Metody aktywizujące w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
- Wybrane metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
- Przykłady zastosowania wybranych metod pracy.
Materiały:
Prowadząca dr Marta Koplejewska
Moduł III – Szkolenie online Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 2
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Kompetencje językowe i społeczne dziecka ze spektrum autyzmu
- Sposoby postępowania w czasie zajęć edukacyjnych i w sytuacjach domowych
- Rola rodziny i środowiska w utrwalaniu kompetencji językowych i społecznych dziecka/osoby z autyzmem i ZA
- Możliwości i techniki rozwijania umiejętności społecznych u dzieci/uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
Materiały:
Prowadząca dr Amelia Dziurda-Multan
Moduł IV – Szkolenie online Zajęcia rewalidacyjne z dziećmi/uczniami z autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 2
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Podstawowe pojęcia, cele, zasady organizacji zajęć
- Planowanie rewalidacji indywidualnej w IPET i dzienniku zajęć rewalidacyjnych, prawidłowe dokumentowanie zajęć rewalidacji indywidualnej
- Praktyczne aspekty dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Przykłady dobrych praktyk – wybrane metody rozwijania kompetencji językowej i kompetencji społecznych uczniów autyzmem i Zespołem Aspergera w placówce ogólnodostępnej
Materiały:
Prowadząca dr Amelia Dziurda-Multan