Data i godzina szkolenia: 24.02.2025 r. godz. 19.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: prezentacja
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Dla kogo jest szkolenie:
-
nauczycieli/wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych, specjalistów poradni psychologiczno – pedagogicznych, studentów kierunków pedagogicznych
Program szkolenia:
- Osobowość i temperament – kilka słów o wpływie typu osobowości na proces uczenia się.
- Techniki efektywnej nauki, a trudności w uczeniu się.
- Efektownie i efektywnie.
- Wyuczona bezradność intelektualna.
- Kilka pomysłów na pracę z uczniem z trudnościami w nauce- przydatne techniki.
- Funkcje wykonawcze- pomoc i pomost (do sukcesu na miarę).
- Dlaczego dzieci/młodzież mają trudności w nauce —sześć ważnych powodów
Opis szkolenia:
Jeśli chodzi o przyczyny tzw. ogólnych trudności edukacyjnych, mamy tu całą gamę możliwości.
Mówimy o obniżonych możliwościach poznawczych związanych z niższym ilorazem inteligencji (IQ), o wpływie sfery emocjonalno-społecznej (przeżyte traumatyczne doświadczenia, problemy środowiskowe- rodzinne i rówieśnicze, niska samoocena i poczucie własnej wartości), o zaburzeniach zachowania, czy rozwojowych etc.
Tak więc może sensownym będzie ustalenie, że niezależnie od genezy, istnieją pewne charakterystyczne cechy i sposoby funkcjonowania tzw. uczniów słabych, A skoro są one wspólne dla całej zróżnicowanej grupy, warto też ustalić pewne ogólne zależności oraz metody i techniki pracy, które sprawdzą się w prawie każdych okolicznościach.
Porozmawiamy więc o wpływie cech temperamentalnych, o przydatnych technikach efektywnej nauki usprawniających proces uczenia się, o pomoście do sukcesu na miarę, czyli o funkcjach wykonawczych.
Wspomnimy też o pewnym nieszablonowym podejściu do problemów szkolnych, opartym na czynnikach motywacyjnych.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
-
-
- Przyjrzysz się wybranym przyczynom ogólnych trudności w uczeniu się.
- Nauczysz się rozpoznawać wyuczoną bezradność intelektualną.
- Poznasz techniki efektywnej nauki i poznają możliwości zastosowania ich w pracy z uczniami słabymi.
-
Prowadząca:
Joanna Nienałtowska-Padło