Data i godzina szkolenia: 08.05.2025 r. godz. 18.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 3 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: Skrypt będący poszerzona wersją prezentacji,
Informacje dodatkowe:
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
- po szkoleniu wszyscy uczestnicy wypełniają ankietę ewaluacji, w celu podsumowania efektywności szkolenia.
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z § 23 pkt 2 rozporządzenia MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo jest to szkolenie:
- Nauczyciele/wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, specjaliści poradni psychologiczno- pedagogicznych, studenci kierunków pedagogicznych
Program szkolenia:
- ADHD- kilka przydatnych informacji ogólnych.
- Siedem perspektyw postrzegania ADHD(zaburzenie psychiczne, charakterologiczne, związane z niedoborami dopaminy oraz z problemami w zakresie funkcji wykonawczych oraz interakcji społecznych, jako supermoc, a także odmiana neuroróznorodności).
- Praktyczne wskazówki dla nauczycieli/wychowawców/rodziców.
Opis szkolenia:
O ADHD możemy mówić:
- w kontekście diagnozy psychiatrycznej),
- jako o zaburzeniu charakterologicznym (to właśnie cechy charakteru są wyznacznikiem kryteriów diagnostycznych, zwłaszcza te, które utrudniają codzienne życie),
- w kontekście niedoboru dopaminy, ważnego hormonu odpowiadającego m.in. za uczenie się, pamięć, uwagę,
- jako o dysfunkcji wykonawczej (czyli deficytów funkcji wykonawczych, a one to jakby dyrygent dbający o poprawność, koordynację w czasie i przestrzeni danego zadania),
- o zaburzeniu zależnym od kontekstu (cechy charakteru i objawy, które w określonych okolicznościach mogą mieć wydźwięk pozytywny lub negatywny,
- według wielu ADHD-owców, ten „dodatek specjalny” do osobowości to dar, choć czasami przysposabiający nieco problemów,
- w ostatniej, siódmej odsłonie mówmy o odmianie mózgu neurotypowego (neurotypowy- najbardziej powszechny neurobiologicznie zaprogramowany, zaś mózg ADHD – owca „to przykład wartościowej odmiany neurologicznej” tegoż oprogramowania.
Korzyści ze szkolenia:
- Uzupełnisz i uporządkujesz podstawową wiedzę nt. ADHD
- Poznasz różne perspektywy postrzegania samego ADHD oraz związaną z nimi specyfikę funkcjonowania dzieci i młodzieży z zespołem hiperkinetycznym
- Poznasz przydatne , praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dzieci i młodzieży z ADHD
Prowadząca: Joanna Nienałtowska – Padło