Otrzymasz:
- 3 zaświadczenia w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku),
- dostęp do nagrań na okres 3 m-cy,
- materiały .
Zespół Aspergera a autyzm – co każdy pedagog wiedzieć powinien?
Data nagrania szkolenia: 28.09.2023 r., liczba godzin: 1,5 ( godzina dydaktyczna), w tym praca własna z materiałami.
Dla kogo szkolenie:
- pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych,
nauczycieli współorganizujących, rodziców dzieci ze spektrum autyzmem, pozostałych osób zainteresowanych tą problematyką, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem.
Program szkolenia:
- Spektrum autyzmu – charakterystyka.
- Autyzm jako zaburzenie neurorozwojowe (kompetencje językowe, komunikacyjne i społeczne dziecka oraz zaburzenia integracji sensorycznej).
- Terapia i wspieranie osób w spektrum autyzmu.
- Wskazówki do pracy dydaktyczno – wychowawczej z uczniem z autyzmem/zespołem Aspergera.
Opis szkolenia:
Autyzm lub spektrum autyzmu, charakteryzuje się trudnościami w relacjach z ludźmi, komunikacji oraz powtarzalnymi i stereotypowymi zachowaniami. Autyzm jest zaburzeniem rozwoju, diagnozowanym u około 1 na 100 dzieci w Europie. Ze względu złożony charakter tego zaurzenia dowiesz na co, jako nauczyciel, powinieneś zwrócić szczególną uwagę pracując z uczniem ze spektrum autyzmu . Ponadto uzyskasz szereg wskazówek, dotyczących pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
AAC – czyli o komunikacji alternatywnej
Program szkolenia:
- AAC jako komunikacja wspierająca i alternatywna.
- System znaków manualnych.
- System znaków graficznych.
- System znaków przestrzenno – dotykowych.
- Kiedy stosujemy komunikację AAC?
- Grupy użytkowników AAC.
- Systemy AAC stosowane w Polsce.
Opis szkolenia:
Celem szkolenia online jest, nabycie przez uczestników wiedzy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które w znacznym stopniu poprawią jakość pracy z dziećmi i młodzieżą niemówiącą, a także uczniami i podopiecznymi, u których poziom mowy uniemożliwia skuteczną komunikację.
Podczas szkolenia prowadząca dr Marta Koplejewska wprowadzi uczestników w zagadnienie AAC. Przedstawi metody diagnozy możliwości komunikacyjnych dziecka i powie, jak dobrać metodę komunikacji do poziomu możliwości komunikacyjnych dziecka. Uczestnicy poznają również metody, techniki i pomoce, niezbędne w komunikacji alternatywnej, m.in. Metodę Ułatwionej Komunikacji oraz wybrane techniki używania znaków i symboli.
Mocne strony autystycznych uczniów – jak je rozpoznać i jak nad nimi pracować?
Data szkolenia: 08.11.2023 r. g. 19:00, liczba godzin: 1,5 ( godzina dydaktyczna), w tym praca własna z materiałami. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox .
Dla kogo jest to szkolenie
- wszystkich osób pracujących z dziećmi ze spektrum autyzmu
Program szkolenia:
- Czym jest zdolność?
- Rodzaje zdolności.
- Mocne strony dzieci ze spektrum autyzmu.
- Zdolność dziecka czy złe zachowanie?
- Praktyczne wskazówki.
Opis szkolenia:
Sporność problematyki związanej ze zdolnościami dzieci autystycznych jest odwiecznym tematem wielu naukowców. Dlaczego? Zdolności, mocne strony często odbierane są bowiem jako manifestacja niewłaściwych zachowań, złego wychowania.
Literatura dużo uwagi poświęca kwestii deficytów dzieci autystycznych, jednak niewiele jest informacji o tym, jakie nietypowe drogi rozwoju sprzyjają tworzeniu talentów u dzieci ze spektrum autyzmu.
Podczas szkolenia prowadząca podpowie Ci, jak szukać i rozpoznawać talenty dzieci akustycznych oraz jak wesprzeć rozwój ich mocnych stron.
Prowadząca
dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.