Kwestionariusze badawcze i narzędzia diagnostyczne, które każdy pedagog wykorzysta w terapii dziecka
Dla kogo szkolenie:
- dla osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach specjalnych oraz ośrodkach rewalidacyjno – wychowawczych
Program szkolenia:
- Zadania nauczycieli w ramach Zespołów Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej
- Narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w pracy z młodszymi dziećmi m.in.KORP, PEP-R, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Inwentarz wdł. Gunzburga PAC i inne.
- Kwestionariusze badawcze/karty obserwacji.
- Wybór narzędzia diagnostycznego a dziecko z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Opis szkolenia:
Jakie są zadania nauczycieli w ramach Zespołów Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej? Jak zbierać informacje niezbędne w procesie diagnozowania? Jakie narzędzia diagnostyczne mogą Ci się przydać? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas webinaru dr Marty Koplejewskiej!
Podczas szkolenia zapoznasz się ze standardami postępowania diagnostycznego w przypadku małych dzieci, a także z wybranymi arkuszami obserwacji i narzędziami diagnostycznymi używanymi w pracy pedagoga. Zdobędziesz wiedzę dotyczącą celu przeprowadzania diagnozy i zyskasz umiejętność zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania.
Przede wszystkim otrzymasz jednak sporo praktycznej wiedzy, którą wykorzystasz w codziennej pracy. Prowadząca omówi wybrane arkusze obserwacji oraz narzędzia diagnostyczne w celu przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej dzieci. Uczestnicząc w webinarze, dowiesz się także, jak prawidłowo dobierać narzędzia diagnostyczne do potrzeb dzieci, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się ze standardami postępowania diagnostycznego w przypadku małych dzieci.
- Zdobędziesz wiedzę dotyczącą celu przeprowadzania diagnozy.
- Zyskasz umiejętność zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania.
- Otrzymasz praktyczną wiedzę dotyczącą wybranych narzędzi diagnostycznych stosowanych w terapii pedagogicznej.
Prowadząca
dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.