Narzędziownik pedagoga specjalnego,
to II cześć teczki pedagoga specjalnego. Jest wsparciem dla początkujących specjalistów w zakresie realizacji zadań: prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
Dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych.
Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie wymienionych wyżej zadań.
- Arkusz diagnostyczny dla klasy,
- Arkusz diagnozy ucznia/dziecka,
- Arkusz Obserwacji Ucznia z Rozpoznanymi Trudnościami Edukacyjnymi,
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
- Arkusz obserwacji dziecka/ucznia w celu diagnozy sytuacji,
- Posiedzenie zespołu IPET i WOPFU,
- Przykłady zadań – dostosowania,
- Wywiad z rodzicami/opiekunami prawnymi,
- Wskazówki jak sporządzić informację na temat funkcjonowania dziecka,
- WWR – materiały, w tym Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania
- Linki do narzędzi diagnostycznych,
- Diagnoza – prezentacja (szkolenie dla rady),
- Diagnoza i jej znaczenie,
- Specjalne potrzeby edukacyjne – prezentacja dla nauczycieli,
- Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna (specjalne potrzeby edukacyjne – szkolenie dla rady),
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania). Kupujący nie ma prawa do dalszej odsprzedaży i rozpowszechniania otrzymanych materiałów szkoleniowych.
- sporz./opr.
Angelika Perdek – Chabinowska