2-godziny dydaktyczne szkolenia online w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem , a także dostępem do nagrania na okres 3 m-cy oraz materiałów w PDF: skrypt prezentacji ze szkolenia w formie PDF, wzór zezwolenia i decyzji o odmowie zezwolenia na indywidualny program/ tok nauki, wzór pisma do poradni psychologiczno – pedagogicznej.
„Indywidualny program lub tok nauki – komu i jak zorganizować?„
Szkolenie dla nauczycieli, pedagogów, rodziców, opiekunów!
Nagranie szkolenia zd. 29.09.2022 r.
Zgodnie z prawem szkoły mogą umożliwić wybitnie zdolnym uczniom pobieranie nauki poprzez realizację indywidualnego programu lub toku nauki, albo obu możliwości naraz. Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną procedury organizacji tych form wsparcia, w tym rozróżnienie obu tych form, sposoby oceniania i dokumentowania podejmowanych działań.
Opis szkolenia:
Szkolenie ma na celu wyjaśnienie, kto i w jaki sposób może ubiegać się o zorganizowanie nauczania w formie indywidualnego programu lub toku nauki. Wykazane zostaną różnice pomiędzy tymi formami pracy z uczniem zdolnym, omówiona zostanie organizacja tych form w oparciu o obowiązujące przepisy, a uczestnicy otrzymają podpowiedź, jak oceniać uczniów i dokumentować podejmowane względem nich działania.
Program szkolenia:
- Podstawowe akty prawne regulujące organizację indywidualnego programu i toku nauki ucznia.
- Organizacja indywidualnego programu oraz toku nauki.
- Ocenianie uczniów objętych indywidualnym programem/ tokiem nauki.
- Obowiązująca dokumentacja.
Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz różnicę pomiędzy indywidualnym programem a tokiem nauki.
- Zapoznasz się z procedurą wdrażania indywidualnego programu/ toku nauki dla ucznia.
- Dowiesz się, w jaki sposób oceniać uczniów objętych indywidualnym programem/ tokiem nauki i jak dokumentować podejmowane działania.
- Po wykupieniu pakietu szkolenia, otrzymasz ponadto wzory pism tworzonych przez dyrekcję szkoły na potrzeby organizacji indywidualnego toku/programu nauki.
Dla kogo szkolenie:
- nauczycieli,
- wychowawców wszystkich etapów edukacyjnych,
- dyrektorów szkół,
- pedagogów szkolnych.
Prowadząca:
Lidia Cynt
magister pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagog w szkole ponadpodstawowej, trener umiejętności społecznych, edukator w zakresie kompetencji miękkich i zagadnień z zakresu pedagogiki i nauczania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, realizatorka licznych szkoleń i webinariów dla pracowników oświaty, rodziców i uczniów, występuje w roli prelegenta na konferencjach naukowych i szkoleniach dla różnych grup zawodowych. Przez prawie dekadę była pracownikiem olsztyńskiej Policji, gdzie zajmowała się problematyką osób nieletnich oraz inicjowaniem działań z zakresu profilaktyki społecznej i komunikacji międzyinstytucjonalnej. Autorka lokalnych policyjnych i oświatowych programów profilaktycznych, m.in. z zakresu przeciwdziałania handlowi ludźmi, odpowiedzialności prawnej nieletnich, cyberzagrożeń, przeciwdziałania przemocy w rodzinie.