60 minut szkolenia online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także 3 miesięcznym dostępem do nagrania.
„WOPFU i IPET – od przepisów prawa do praktycznej realizacji”
Nagranie szkolenia zd. 14.09.2022 r.
Co powinien zawierać IPET, czyli Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny? Jak go stworzyć? Jak przygotować Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas wideoszkolenia Marty Koplejewskiej „WOPFU i IPET – od przepisów prawa do praktycznej realizacji”.
Program szkolenia
- Co podają przepisy prawa na temat tworzenia IPET-u?
- Co powinien zawierać IPET? I kiedy powinien być stworzony?
- Czym jest Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia?
- Narzędzia diagnostyczne standaryzowane i niestandaryzowane.
- Przykład IPET-u i WOPF-u.
Opis szkolenia
Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z zagadnieniami z zakresu prawa oświatowego dotyczącymi kształcenia uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie. Poznają metody określenia specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz model pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Uczestnicy dowiedzą się także w jaki sposób poprawnie konstruować i realizować Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, a także jak przygotować Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie tworzenia przepisów prawa.
- Otrzymasz wskazówki dotyczące tworzenia IPET-u wraz z wcześniej przeprowadzoną WOPFU
- Nauczysz się tworzyć poprawnie IPET wraz z poprawnie przeprowadzoną WOPFU.
Dla kogo jest to szkolenie
- pedagogów,
- logopedów i wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą.
Prowadząca
dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.