Dla kogo jest szkolenie:
-
nauczycieli/wychowawców, pedagów, psychologów szkolnych, specjalistów poradni psychologiczno – pedagogicznych, studentów kierunków pedagogicznych
Program szkolenia:
- Rodzina wieloproblemowa jako specyficzne środowisko wychowawcze.
- Funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze na przestrzeni rozwoju.
- Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z rodziny zagrożonej dysfunkcją.
- Strategie działania nauczyciela/wychowawcy.
- Teoria kodów językowych i ich wpływ na szkolne funkcjonowanie dziecka
Opis szkolenia:
Uczniowie pochodzący ze środowisk zagrożonych z różnych przyczyn, wykluczeniem społecznym, to grupa, choć może nieliczna w poszczególnych zespołach klasowych (grupach wychowawczych), ale za to wymagająca szczególnego wsparcia i metod pracy opartych na znajomości problematyki dysfunkcji rodzinnych. Rodziny pogrążone w chaosie, problemach socjalnych, nierzadko dotknięte uzależnieniami i współuzależnieniami to także trudni klienci, z uwagi na konieczność współpracy między domem ucznia, a placówką. Na szkoleniu omówimy specyfikę funkcjonowania dzieci z rodzin wieloproblemowych w kontekście funkcjonalnych mechanizmów przystosowawczych. Przedstawione zostaną metody nawiązywania relacji oraz pomocne techniki pracy, w zależności od etapu rozwojowego ucznia.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
-
- Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. dysfunkcji rodzinnych.
- Dowiesz się, jak mechanizmy przystosowawcze dzieci wzrastających w rodzinach wieloproblemowych wpływają na ich rozwój i funkcjonowanie.
- Poznasz adekwatne metody pracy pomocne w nawiązywaniu relacji.
- Dowiesz się, co może zrobić nauczyciel/wychowawca, by w jak największym stopniu niwelować deficyty wychowania domowego omawianej grupy dzieci.
Prowadząca:
Joanna Nienałtowska-Padło