Kurs dla dyrektorów, początkujących pedagogów specjalnych oraz nauczycieli i specjalistów pracujących w przedszkolach/ szkołach ogólnodostępnych.
Jeżeli jesteś pedagogiem specjalnym lub rozpoczynasz swoją karierę i szukasz materiałów oraz szkoleń, które wzbogacą Twój warsztat pracy, skorzystaj z naszego kursu.
Zawartość kursu
szkolenia online
Szkolenie dostępne na naszej platformie szkoleniowej. Uczysz się gdzie chcesz i kiedy chcesz przez 6 miesięcy
nagrania wideo
omawiające najistotniejsze elementy wdrożenia do pracy pedagoga specjalnego wg nowych przepisów prawa
dokumenty do pobrania
gotowe do wdrożenia dokumentów, porządkujących nowe przepisy ( Teczka pedagoga specjalnego w szkole, Teczka pedagoga specjalnego w przedszkolu, Teczka Ewaluacji dla pedagoga specjalnego, Narzedziownik pedagoga specjalnego. przykładowe wpisy do dziennika)
imienne zaświadczenia
5 zaświadczeń gotowych do pobrania w wersji PDF na Twoim koncie na www.cos.edu.pl (4 zaświadczenia po ukończeniu każdego z modułów i 1 zaświadczenie po ukończeniu kursu).
Podczas kursu:
- Uporządkujesz zagadnienia dotyczące pracy pedagoga specjalnego w szkole i w przedszkolu, opierając sie na obowiązujących aktach prawnych
- Zaplanujesz pracę pedagoga specjalnego tak, aby nie kolidowała z pracą innych pracowników pedagogicznych
- Zyskasz bazę gotowych materiałów, które pozwolą uporządkować prowadzoną dokumentację, zweryfikować własne wzory
- Pedagog specjalny – nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Przepisy prawa,
- Kwalifikacje pedagoga specjalnego,
- Zadania pedagoga specjalnego i formy ich realizacji,
- Dokumentacja pedagoga specjalnego.
Moduł II Dokumenty pedagoga specjalnego – czyli jak dokumentować realizację swoich zadań?
- Zadania pedagoga specjalnego w aspekcie dokumentacji specjalisty,
- Przykładowe zapisy w dzienniku,
- Obligatoryjne dokumenty oraz dokumenty dodatkowe ułatwiające realizację zadań.
Moduł III Teczka Pedagoga Specjalnego – dokumentacja krok po kroku
- Zadania pedagoga specjalnego – podstawa prawna,
- Realizacja zadań pedagoga specjalnego,
- Podstawowa dokumentacja pedagoga specjalnego.
Moduł IV Realizacja zadań pedagoga specjalnego i formy ich realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna,
- Dokumentacja pedagoga specjalnego,
- Jak prawidłowo prowadzić dziennik/wykaz zajęć,
- Obligatoryjne zadania pedagoga w świetle przepisów.
Dokumentacja
- Teczka pracy pedagoga specjalnego w szkole ( druki w formie elektronicznej)
- Plan pracy pedagoga specjalnego (przykładowy wzór)
- Ocena efektywności udzielonej ppp – tabela (przykładowy wzór)
- Ankieta otwarta diagnozująca dla nauczyciela (przykładowy wzór)
- IPET Asperger (przykładowy wzór)
- IPET ocena efektywności do wypełnienia (przykładowy wzór)
- IPET niep. w st. lekkim (przykładowy wzór)
- IPET zebranie (przykładowy wzór)
- KARTA Pomocy psychologiczno – pedagogicznej (przykładowy wzór)
- Końcowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (przykładowy wzór)
- Protokół zepołu PPP (przykładowy wzór)
- Przykładowy progaram indywidualnych zajęć rewaliadacyjnych dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową
- Standardy zatrudnienia materiał z MEiN
- Tabela do uzupełnienia- zapis rozmowy
- WOPFU (przykładowy wzór)
- Wniosek o objęcie PPP
- WOPFU poprzedzająca IPET (przykładowy wzór)
- Wykaz najnowszych aktów prawnych ważnych dla nauczyciela
- Przykładowy materiał na szkolenie dla rady pedagogicznej na temat roli wychowwcy klasy i indywidualizacji
- Wykaz uczniów Pomoc psychologiczno tabela do uzupełnienia
- Załącznik nr 2 do IPET- dostosowania edukacja wczesnoszkolna
- Teczka pracy pedagoga specjalnego – przedszkole ( druki w formie elektronicznej)
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka
- Arkusz diagnozy dziecka ( arkusz obserwacji)
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka (WOPFU)
- Arkusz opisu oddziału/ grupy
- Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny (IPET)
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
- Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
poniższy wywiad ma pomóc w uzyskaniu informacji na temat dziecka i jego środowiska wychowawczego. - Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
- Posiedzenie zespołu IPET i WOPFU
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
- Przykładowe ćwiczenia i zajęcia wspomagające prace na zajęciach w przedszkolu
- Przykładowe zgeneralizowane dostosowania wymagań w bieżącej pracy w grupie przedszkolnej (do modyfikacji)
- Przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego w przedszkolu (do modyfikacji zgodnie z realizowanymi zadaniami)
- SPE prezentacja dla nauczycieli
- Wczesne wspomaganie rozwoju -materiały
- Wykaz dzieci zakwalifikowanych do różnych form pomocy
- Wykaz instytucji do współpracy
Narzędziownik pedagoga specjalnego ( druki w formie elektronicznej)
- Kwestionariusz SRD,
- Zgeneralizowane dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów ze SPE do modyfikacji,
- Materiały szkoleniowe dla rady pedagogicznej na temat diagnozy, specjalnych potrzeb edukacyjnych (do samodzielnej prezentacji),
- Arkusz obserwacji klasy (do wypełnienia),
- Arkusz obserwacji dziecka/ ucznia w celu planowania działań wspierających,
- Materiał do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
- Rodzaje informacji od członków zespołu IPET, WOPFU.
Teczka Ewaluacji dla pedagoga specjalnego
( druki w formie elektronicznej).
W teczce znajdują się przykładowe dokumenty (do samodzielnej edycji):
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
- Ewaluacja udzielanej pomocy dla dziecka objętego kształceniem specjalnym. Wskazówki dla nauczycieli
- Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno terapeutyczny (IPET)
- Przykładowe sprawozdanie pedagoga specjalnego do samodzielnego uzupełnienia zgodnie z realnie prowadzonymi działaniami
- Przykładowy arkusz oceny efektywności udzielanej PPP do samodzielnej modyfikacji
- Przykładowy wpis do dziennika jako ocena efektowności PPP – ocena postępów dziecka
- Przykładowy wzór do samodzielnej modyfikacji okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia /uczennicy
- Przykładowy wzór modyfikacji IPET (do samodzielnej zmiany) modyfikacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia/ dziecka-
- Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w semestrze i roku szkolnego (przykładowe wzory x 2)
- Przykładowe sprawozdanie z pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej
- Sprawozdanie z zajęć dydaktyczno – wyrównawczych (przykładowy wzór)
- Zawiadomienie dla rodziców
A także:
Przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego (do modyfikacji zgodnie z realizowanymi zadaniami).
Prowadząca kurs
Angelika Perdek Chabinowska
– pedagog w szkole podstawowej, doradca zawodowy, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej