Zbiór materiałów szkoleniowych wspierający początkujących pedagogów szkolnych w realizacji zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Materiały szkoleniowe pomagają w organizacji i dokumentacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej, wskazuje inspiracje do działań wychowawczych i profilaktycznych oraz zawierają gotowe wzory dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy pedagoga szkolnego na różnych etapach edukacyjnych.
Etap edukacyjny:
- nauczyciele szkół podstawowych
„Teczka” to zbiór materiałów szkoleniowych składający się z 42 plików w wersji do edycji. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Teczka dostępna bezpośrednio po zakupie (opłaceniu), do pobrania na koncie kupującego na www.cos.edu.pl Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Dzięki tej publikacji OSZCZĘDZASZ swój CZAS!
Zbiór gotowych i edytowalnych materiałów szkoleniowych, pomocnych w codziennej pracy pedagoga szkolnego.
Pliki zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Teczka zawiera wzory dokumentów:
- Plan Pracy Pedagoga Szkolnego w szkole podstawowej (wypełniony),
- Ankieta badająca Twoje samopoczucie w szkole (agresja),
- Jak aktywizować uczniów do pracy? – materiały dla nauczycieli,
- Ankieta dla rodziców (bezpieczeństwo ),
- Ankieta dla ucznia (bezpieczeństwo ),
- Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole,
- Arkusz opisu klasy,
- Cyberbepieczeństwo uczniów – prezentacja,
- Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących,
- Wzór dyplomu,
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET),
- Wykaz dni i akcji nietypowych,
- Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- Przykładowy Regulamin Konkursu Literackiego,
- Przykładowy wzór „kontraktu”,
- Linki do stron i blogów przydatnych do pracy z wykorzystaniem elementów TIK : inspiracje do pracy dla kadry i rodziców,
- Materiały pomocne dotyczące cyberbepieczeństwa i cyberprzemocy,
- Notatka z rozmowy z rodzicem/opiekunem/uczniem,
- Przykładowa opinia nauczyciela o uczniu dla potrzeb zespołu orzekająego przykład spektrum autyzmu (wypełniona),
- Pakiet ćwiczeń usprawniających czytanie i pisanie (wersja dla rodziców i uczniów),
- Arkusz wzór – Plan działań wspierających,
- Plan pracy Zespołu ds. realizacji Programu Wychowawczo – Profilaktycznego i pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- Plan pracy profilaktycznej z klasami VI, VII I VIII szkoły podstawowej,
- Ewaluacja Programu Wychowawczo – Profilaktycznego szkoły podstawowej,
- Porady i konsultacje/działania – pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole podstawowej,
- Terapia pedagogiczna – zestaw bibliograficzny,
- Przykładowe ćwiczenia i zajęcia wspomagające prace na zajęciach,
- Protokół,
- Program Wychowawczo – Profilaktyczny w szkole podstawowej,
- Ankieta PPP,
- Wniosek o objęcie ppp,
- Wniosek o wgląd w sytuację ucznia do sądu wzór,
- Gry i książki , pomoce w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne, TUS, godziny wychowawcze, zajęcia z pedagogiem,
- Zabawy integracyjne. Początek roku,
- Wykaz instytucji do współpracy (zgodnie z regionem),
- Wskazówki do wywiadu z rodzicami,
- Zwrotne zawiadomienie IPET,
- Przykładowy Arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia,
- IPET – Zespół Aspergera. (wypełniony),
- IPET – przykładowy wzór,
- Przykładowe sprawozdanie pedagoga szkolnego w Szkole Podstawowej,
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594),
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593),
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowejz dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.